استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نحوه مواجهه با فساد نباید به گونه‌ای باشد که جرأت و جسارت مدیریتی را از مدیران بگیریم.

به گزارش ایلنا از یاسوج، علی‌محمد احمدی در نشست بخش‌خصوصی و دولت در اتاق بازرگانی افزود: همچنین مبارزه منطقی با فساد و توجه به تحقق توسعه استان مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه در گذشته تفریط‌هایی در اعطای تسهیلات انجام گرفته که برخی وام‌ها بدون نظارت، برخی بدون ضمانت مناسب و چارچوب اصولی و قانونی پرداخت شده، اظهار کرد: فعالیت نظارتی دستگاه‌ها و بانک‌ها باید از همان قبل با شکل و روند اصولی انجام می‌شد و اگر امروز دستگاه‌های متولی به یک‌باره بخواهند این حرکت را انجام دهند، باعث ایجاد تفریط و آسیب می‌شود.

وی با تاکید بر مدیران دستگاه‌ها و بانک‌ها، ابراز داشت: ضمن تاکید بر مبارزه با فساد، نباید در اجرای برنامه‌های نظارتی و کنترلی دچار افراط و تفریط شویم.

احمدی گفت: مطالبه اجرای قوانین دغدغه درستی است اما در شرایطی که تاکید رهبر انقلاب، نظام و حاکمیت بر بهبود شرایط اقتصادی و اشتغال‌زایی است، نباید خروجی اقدامات مخابره پیامی به خارج از استان باشد که محیط استان برای سرمایه گذاری امن نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان از فقر تولید ثروت و انباشت سرمایه رنج می‌برد، ابراز داشت: در استان ما انباشت سرمایه شکل نگرفته و چسبندگی محیطی و فرهنگی نیز عاملی برای عدم اعتمادسازی برای حضور سرمایه گذاران بوده است.

احمدی مبارزه منطقی و عملی با فساد را ضروری دانست و بیان کرد: باید کنار مقابله با فساد، زمینه رشد استان نیز فراهم شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان ابراز داشت: به‌کارگیری ظرفیت بخش‌خصوصی برای تحقق هدفگذاری‌های این حوزه ضروری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مشکل فرودگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: ایرلاین‌ها دنبال بازار پرجذبه هستند و تحریم‌ها، کمبود هواپیما، موقعیت و توپوگرافی شهر یاسوج عاملی برای بروز مشکلات در از سرگیری پروازهای فرودگاه شد.

وی با بیان اینکه برای توسعه حمل و نقل هوایی مرکز استان می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی بهره برد، گفت: با ورود بخش خصوصی می‌توان نسبت به اجاره هواپیما برای فعالیت بیس روی خط پروازی یاسوج اقدام کرد.

استاندار با اشاره به توسعه فرودگاه یاسوج، خاطرنشان کرد: از نظر کیفیت آسفالت و باند، ناوبری و روشنایی، فرودگاه یاسوج از بهترین فرودگاه های کشور محسوب می شود.

احمدی افزود: در همین راستا بخش خصوصی با محوریت اتاق بازرگانی می تواند طرحی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در راستای اجاره هواپیما و فعال سازی پرواز ها ارائه دهد.

وی همچنین به موضوع واگذاری زمین برای اجرای طرح‌ها اشاره کرد و گفت: در همین راستا در قالب یک برنامه مناسب احصا و اعمال قانون بازپسگیری برای زمین‌هایی که با هدف ایجاد طرح واگذار شده و اقدامی بر روی آنها انجام نشده است، اجرایی می‌شود.

احمدی بر حمایت از واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: شناسایی واحدهای دارای مشکل نیز در دستور کار قرار دارد و پوشش رفع مشکلات این واحدها با هدف‌گذاری صحیح و برنامه‌ریزی عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.