عباس نور محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ٢٩ مورد حادثه ناشی از کار در کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی استان رخ داد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ، ٦٠ درصد کاهش نشان می دهد.
وی افزود: شمار حوادث ناشی از کار در 6 ماهه نخست سال ٩٦ در کهگیلویه و بویراحمد حدود ٧١ مورد بود.
نور محمدی بیان کرد: از مجموع ٢٩ مورد حادثه ناشی از کار در 6 ماهه نخست امسال، ٢٨ مورد مربوط به کارگران مرد و یک مورد مربوط به کارگران زن بوده است.
وی عنوان کرد: هم چنین ٢٣ نفر از حادثه دیدگان متاهل و ٦ نفر نیز مجرد بوده اند و بیشترین حادثه نیز برای افراد در سنین ٣٠ تا ٣٤ سال رخ داده است.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ٧١ حادثه ناشی از کار رخ داده در 6 ماهه نخست سال ٩٦ نیز همگی مربوط به کارگران مرد بود که ١٣٩ نفر از آنان متاهل و ٦٦ نفر مجرد بودند.
وی ابراز داشت: گروه سنی ٣٠ تا ٣٤ سال بیشترین سهم را در این آمار دارد و هم چنین بیشترین عضو حادثه دیده مربوط به دست و پا بوده است.
نور محمدی بی احتیاطی کارگران را اصلی ترین عامل حوادث ناشی از کار بیان کرد و افزود: بیشترین حوادث برای کارگران در ساعات بعد از ظهر روی داده و سقوط کردن و لغزیدن نیز بالاترین سهم را در نوع حوادث داشته است.
وی تعداد کل حوادث ناشی از کار در سال ٩٦ را ١٦٥ مورد ذکر کرد و تصریح کرد: در مجموع ٩ هزار و ٧٣ روز استراحت پزشکی سرپایی و ١٣٣ روز استراحت پزشکی همراه با بستری برای حادثه دیدگان تایید شده و حدود سه میلیارد و ٢٠٠ میلیون ریال به عنوان غرامت دستمزد ایام بیماری در سال ٩٦ به آنان پرداخت شد.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریحح کرد: در 6 ماهه نخست سال ٩٧ نیز یک هزار و 930 روز استراحت پزشکی سرپایی و ٢٢ روز استراحت همراه با بستری برای حادثه دیدگان تایید شده است .
وی رعایت اصول ایمنی و مقررات حفاظت فنی را در کاهش حوادث ناشی از کار در محیط های کارگری موثر دانست و افزود : نظارت ها و بازرسی های صورت گرفته از طرف بازرسان سازمان تامین اجتماعی و تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به منظور رعایت اصول ایمنی در کارگاه ها باعث شده است تا کارفرمایان تمهیدات بهتر و بیشتری را برای پیشگیری از حوادث در کارگاه های خود اتخاذ کنند.
مطابق تعریف پزشکی قانونی، مصدومیت ناشی از حادثه کار به آثار ناشی از صدمات فیزیکی ، شیمیایی، مکانیکی و روانی به دنبال کار گفته می شود و لزوما نیازی به وجود رابطه کارگر و کارفرما برای مصدوم نیست.
بر اساس اظهارات رسمی مسئولان ذیربط ،در حال حاضر ایران جزو یکی از پرحادثه ‌ترین کشورهای جهان در حین کار است.
در بخش حوادث کار ایران در رتبه دوم یا سوم دنیا قرار دارد و پرحادثه‌ ترین فضای کاری در ایران نیز ، کارگری ساختمانی است .
بر اساس آمار وزات کار ، پارسال 812 نفر در کشور بر اثر حوادث کاری جان باختند.
سازمان بین المللی کار در بررسی هایی که انجام داده اعلام کرده است که 98 درصد حوادث ناشی از کار قابل پیشگیری است.
/1662/9868
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.