به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در بازدید از مرکز بوم گردی شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا اظهار داشت: گسترش این مراکز گامی مهم در راستای بهبود و ارتقای صنعت گردشگری در نقاط روستایی و عشایری بوده و علاوه بر آن نیز سبب ایجاد اشتغال پایدار به ویژه برای زنان سرپرست خانوار می شود.
وی افزود: دولت برای حمایت از بانوان از جمله زنان سرپرست خانوار تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری و اشتغال فراگیر در نظر گرفته که در حال پرداخت است.
ابتکار بیان کرد: زنان سرپرست خانوار کشور با نام نویسی در سامانه کارا و یا در قالب تعاونی ها می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
وی عنوان کرد: دستگاه های اجرایی و بانک های عامل در سراسر کشور موظف به همکاری همه جانبه با بانوان از جمله زنان سرپرست خانوار برای اعطای این تسهیلات هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 50 منطقه برای ایجاد اقامتگاه‌ های بوم گردی در مناطق مختلف این استان شناسایی شده است.
محمود باقری اظهار داشت: از این تعداد 15 طرح برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت تا سقف یک میلیارد ریال به صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد معرفی شده‌ اند.
وی افزود: هم اینک 6 اقامتگاه بوم گردی در شهرستان‌ های بویراحمد، دنا و باشت با پیشرفت فیزیکی 10 تا 100 درصد در حال اجراست.
اقامتگاه های بوم گردی مکان هایی هستند که در محیط های طبیعی و بومی با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست محیطی و سازگار با معماری بومی، بافت تاریخی و سیمای طبیعی منطقه ایجاد می شود.
این اقامتگاه ها علاوه بر داشتن تعامل لازم با جامعه محلی و توجه به اقلیم زمینه حضور گردشگران را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده فراهم می کنند.
7535/9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.