معصومه ابتکار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آموزش های توان افزایی در سنین پایین و نوجوانی در تمامی سطوح از جمله در آموزش و پرورش و خانواده ها به افراد داده می شود.
وی افزود: تمامی نهادهای دولتی از جمله سازمان تأمین اجتماعی و شورای اجتماعی کشور در این زمینه برنامه های متنوعی دارند و برای آنان تقسیم کار شده است.
معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهوری بیان کرد: مأموریت ویژه این معاونت حمایت از زنان سرپرست خانوار بوده و ستادی نیز در همین راستا تشکیل و فعال شده است.
ابتکار عنوان کرد: بر اساس بند «ت» ماده 80 این ستاد برای زنان سرپرست خانوار برنامه ملی تدوین شده و هر دستگاه اجرایی تکالیفی دارد.
وی ابراز داشت: مهمترین بحث در این ستاد توان افزایی زنان سرپرست خانوار و فراهم شدن زمینه اشتغال و کارآفرینی برای آنان است.
ابتکار گفت: سه و نیم میلیون نفر زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد.
معاون رئیس جمهوری که امروز دوشنبه به یاسوج، مرکز کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است از مرکز بوم گردی در شهر سی سخت بازدید خواهد کرد و در جلسه شورای اداری استان نیز حضور می‌یابد.
مهم‌ترین بخش سفر معاون رئیس جمهور دیدار با احزاب، اساتید دانشگاه، فعالان اجتماعی، متخصصان مراکز مشاوره و تشکل‌های غیردولتی به منظور تبادل نظر درباره «طرح ملی گفت و گوی خانواده و بین نسلی» است.
طرح ملی گفتگوی خانواده با همکاری انجمن جامعه شناسی ایران و امور بانوان استانداری‌های کشور در استان‌ها اجرا می‌شود.
کهگیلویه و بویراحمد با 713 هزار نفر جمعیت و بیش از 186 هزار خانوار، چهارمین استانی است که کارگاه‌های این طرح را برگزار کرده است.
طرح ملی گفت و گوی خانواده، نگاه پایین به بالا دارد، یعنی مردم خودشان مسائلشان را مطرح می‌کنند و بازخورد و نتیجه آن نیز به مردم بر می‌گردد و به جای اینکه افراد را وابسته به دولت کند، آنها را از طریق گفت و گو برای حل مسائل توانمند می‌کند.

9868/7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.