به گزارش ایرنا، حسن نوروزی روز یکشنبه در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان تاکید کرد: اگرچه میان قانون برنامه ششم و آیین نامه اجرایی عدم تطابق وجود دارد اما مصوبه هیات دولت باید ملاک و معیار عمل دستگاه ها باشد.
وی افزود: دستگاه ها باید علاوه بر معاملات متوسط و بزرگ، معاملات کوچک (معاملات از 25میلیون ریال تا250 میلیون ریال) خود را نیز در سامانه ستاد ثبت کنند.
در حالی مصوبه هیات وزیران تمامی بخش های دولتی و اشخاص حقیقی و شرکتهای حقوقی که در حوزه های خرید، مناقصه و مزایده با بخش های دولتی فعالیت می کنند را ملزم به استفاده از سامانه ستاد کرده که بر اساس قانون برنامه ششم توسعه تنها معاملات متوسط و بزرگ مشمول ثبت در این سامانه هستند.
همچنین طبق قانون دستگاه ها از ابتدای برنامه ششم توسعه دو سال فرصت داشتند که زیرساختهای خود را برای پیوستن به این سامانه آماده کنند که در این نشست پایان دو سال اعلام شد.
نوروزی یادآوری کرد: از این پس انجام هر معامله خارج از سامانه ستاد تخلف محسوب می شود و دستگاه های نظارتی اجازه ورود دارند.
وی گفت :تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه ستاد نسبت به جلسه قبل از 76 دستگاه به 91 دستگاه رسیده است.
به گفته نوروزی در حال حاضر استان در استفاده از سامانه ستاد با 2 پله ارتقا در جایگاه 27 کشور قرار گرفته است.
هدف از راه‌اندازی سامانه ستاد، فرهنگ‌سازی برای استفاده از سامانه خدمات دولت الکترونیک ، شفاف‌سازی مالی دستگاه ها، مبارزه با رانت و فساد و برقراری عدالت اجتماعی است که طبق قانون مسئولیت این سامانه بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است.
9929/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.