سید مسعود حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح با مشارکت یک مشاور اقتصادی و برخی دستگاه های اجرایی مرتبط اجرا می شود.
وی بیان کرد: براساس طرح توسعه اقتصادی روستاهای باشت پس از انجام بازدیدهای میدانی برای هر روستا 6 تا 10 طرح اقتصادی با توجه به ظرفیت ها تعریف می شود.
فرماندار باشت تصریح کرد: مردم روستا یا سرمایه گذاران متقاضی با دریافت تسهیلات ارزان قیمت بانکی طرح های تولیدی اشتغالزا اجرا خواهند کرد.
حسینی گفت: اولویت واگذاری اجرای طرح در وهله نخست با اهالی روستاها و در صورت نبودن متقاضی سرمایه گذاران غیربومی و بومی اقدام به اجرای طرح های اقتصادی در روستاهای هدف می کنند.
وی افزود: روستاهای بوستان،سرابنیز، چاه تلخ، شوش،چم بلبل و آبدهگاه از جمله روستاهای باشت هستند که طرح های اقتصادی در آنها اجرا می شود.
حسینی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح ها و ایجاد فرصت های شغلی بتوان شاهد ارتقای سطح معیشتی خانوارهای روستایی این شهرستان بود.
شهرستان باشت براساس آخرین سرشماری در سال 1395 دارای 113 روستای دارای سکنه است.
این شهرستان در جنوب کهگیلویه و بویراحمد دارای 21 هزار و 600 نفر جمعیت است که بیش از 10 هزار نفر آن در شهر و بقیه در روستاهای زندگی می کنند.
شهرستان باشت دارای چهار دهستان و 2 بخش است.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.