دارا فرامرزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال دریافت حقوق دولتی از معادن استان با 70درصد افزایش نسبت به پارسال به بیش از سه هزار و 450 میلیون ریال رسید که این امر نشان دهنده رونق فعالیت معادن در استان است.
وی افزود: سال گذشته 2 هزار و 12 میلیون ریال حقوق دولتی معادن در کهگیلویه و بویراحمد دریافت شد.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 75 فقره پروانه بهره برداری معدنی با حجم سرمایه گذاری افزون بر سه هزار و 300 میلیارد ریال در این استان صادر شده است.
وی عنوان کرد: این تعداد معدن با اشتغالزایی 754 نفر ، بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تن ذخیره معدنی دارند.
به گفته فرامرزی ،از این تعداد معدن در حال حاضر ،47 معدن فعال و در حال بهره برداری هستند و میزان استخراج سالانه آن ها نیز حدود 2 میلیون و 400 هزار تُن است.
فرامرزی بیان کرد: مهمترین مشکلات بخش معدن در استان بالا بودن هزینه های استخراج، فرسودگی تجهیزات و به روز نبودن روش های اکتشاف معادن است.
وی عنوان کرد: عمده معادن کهگیلویه و بویراحمد شامل سیمان، مرمریت، آهک، گچ، سنگ لاشه، مارن، شن، ماسه، فسفات، بوکسیت و سلستین است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری حدود یک میلیون و 270 هزار تن مواد معدنی از معادن استان استخراج شده است.
براساس اطلاعات سازمان صنعت ،معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، این استان از ظرفیت‌های بالایی در زمینه معدن برخوردار است و نیاز به سرمایه‌گذاری برای شکوفا شدن دارد.
کشف نخستین ذخیره معدنی نیترات کشور در بخش دیشموک کهگیلویه و بویراحمد ،ایران را در جمع کشورهای دارای این ماده معدنی راهبردی قرار داده است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.