به گزارش ایرنا بیش از 24 هزار دانش آموز گچسارانی روز چهارشنبه با شرکت در مانور سراسری زلزله با شعار مدرسه ایمن مهارت‌های لازم را به منظور آمادگی بیشتر برای مقابله با حوادث غیر مترقبه کسب و تمرین کردند.
دانش‌آموزان شرکت کننده در طرح های دادرس هلال احمر و پلیس مدارس آمادگی خود را نسبت به حمل مجروحان به محل امن و ایجاد نظم و انضباط دانش آموزان به نمایش گذاشتند.
در این مانور، دانش آموزان پس از شنیدن صدای آژیر در مناطق امن کلاس ها، سالن های آموزشی و حیاط مدرسه قرار گرفتند و از نیمکت، گوشه های کلاس و زیر راه‌پله‌ها به عنوان سرپناه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی استفاده کردند.
امداد و نجات و حمل مصدوم، اطفای حریق، خروج اضطراری، پناه گیری و چگونگی مقابله با کاهش خسارت های جانی و مالی از جمله مواردی بود که دانش آموزان در این مانور انجام دادند.
دانش آموزان در این مراسم که در مدرسه آزادگان دوگنبدان برگزار شد با اجرای عملیات امداد و نجات به یاری زلزله زدگان و مصدومان فرضی شتافتند .
نیروهای جمعیت هلال احمر نیز در کنار عوامل امدادی و اورژانس، نسبت به تخلیه مجروحان و انتقال به مناطق امن و بیمارستان اقدام کردند.
جمعیت دانش آموزی در کاهش و پیشگیری از وقوع تلفات جانی در حوادث غیرمترقبه نقش مهمی دارد.
فرماندار گچساران در این آیین گفت: آشنایی دانش آموزان با زلزله و چگونگی مقابله با آن به منظور ایجاد آرامش روانی آن ها،ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، نهادینه کردن آموزش های لازم ، افزایش مهارت و عکس العمل، ایجاد آرامش روانی و آگاهی بخشیدن به این قشر در برابر پدیده های طبیعی از اهداف برگزاری این مانور هاست.
عبدالرحیم رحیمی افزود: آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه ضروری است و در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی باید علاوه بر عملیات امداد با تعامل به جا و مناسب در زمینه برقراری امنیت شهری نیز اقداماتی صورت گیرد تا مدیریت بحران دچار اختلال نشود.
سرپرست آموزش و پرورش گچساران گفت: طرح ملی دادرس در 20 مدرسه این شهرستان بر روی بیش از 300 دانش آموز دوره اول متوسطه در حال اجراست.
محمد شهبازی اظهار داشت: در این طرح چهار مربی به مدت 16 ساعت دانش آموزان را در زمینه پناه گیری، خروج اضطراری، اسکان موقت، کمک‌های اولیه، اطفاء حریق و چگونگی حفظ خونسردی در زمان بروز حوادث آموزش می‌دهند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان از جمله آسیب‌پذیرترین آحاد جامعه هستند انجام طرح دادرس می‌تواند به آموزش مهارت لازم به دانش آموزان کمک قابل توجه ای کند.
مانور سراسری مقابله با زلزله همه ساله هشتم آذرماه برگزار می گردد که به دلیل همزمانی با پنجشنبه و تعطیلی مدارس ، این مانور یک روز زودتر در برگزار شد.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.