حجت الاسلام سید رحیم پناهنده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وقف تنها مختص دین مبین اسلام نیست بلکه در دیگر ادیان الهی و بین سایر ملت های جهان نیز وجود داشته و دارد.
وی افزود: وقف دارای جهت های متعدد است و تمامی زوایای زندگی بشر را نیز در برمی گیرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد بیان کرد: وقف در رأس نوعدوستی، ایثار و ازخودگذشتگی بوده و از مقوله هایی است که در فطرت انسان ها وجود دارد.
حجت الاسلام پناهنده عنوان کرد: وقف یک فرهنگ ناب دینی است و می توان از آن به عنوان رسانه ای مهم برای معرفی هر چه بیشتر تعالیم مترقی دین مبین اسلام استفاده کرد.
وی با اشاره به جامعیت و کاملیت دین مبین اسلام، ابراز داشت: وقف سبب کمک به همنوعان، تعدیل و توازن ثروت و ساماندهی امور معیشتی جامعه می شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد گفت: بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا به شکل خیریه ای و هیأت امنایی که نوعی از وقف است اداره می شوند.
حجت الاسلام پناهنده اظهار داشت: وقف کارکردهای متعددی دارد که عمده ترین آنها شامل اجتماعی، فرهنگی، رسانه ای و هنری است.
وی افزود: امروزه یکی از مهمترین زبان های تبلیغی در دنیا بحث هنر است و باید از هنر اسلامی برای ترویج روزافزون فرهنگ وقف استفاده بهینه تری شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد بیان کرد: شکل گیری تمدن اسلامی از جمله با ساخت مساجد، حسینیه ها و حوزه های علمیه مرهون وقف است.
حجت الاسلام پناهنده عنوان کرد: یکی از مباحث مهم در وقف که بیشتر به متولیان امر مربوط می شود اجرای امینانه نیت واقفان است.
وی ابراز داشت: این مقوله سبب اعتمادسازی هر چه بیشتر در بحث وقف در جامعه و بین مردم می شود.
حجت الاسلام پناهنده گفت: وقف مقوله ای است که افق های وسیعی دارد و باید با این دیدگاه به موقوفه ها نگریسته شود.

7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.