به گزارش ایرنا، مسعود خلیلی شامگاه سه شنبه در نشست مجمع انتخابات هیأت سوارکاری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: بخش عمده ای از امکانات و زیرساخت های رشته ورزشی سوارکاری در کشور فرسوده شده که نیاز به بازسازی دارند.
وی افزود: 430 باشگاه سوارکاری با حدود 22 هزار رأس اسب در کشور وجود دارد که عمده این باشگاه ها از سوی بخش خصوصی اداره می شوند.
رئیس فدراسیون سوارکاری بیان کرد: پرورش اسب اشتغالزا، درآمدزا و اقتصاد محور است و تعداد قابل توجهی از خانواده ها در کشور با آن امرار معاش می کنند.
خلیلی عنوان کرد: استفاده از حمل و نقل ریلی به منظور انتقال اسب ها برای شرکت در رقابت هایی که در نقاط مختلف کشور برگزار می شوند با جدیت در دستور کار فدراسیون سوارکاری است.
وی ابراز داشت: این روش دارای مزایای متعددی شامل ارزان بودن، سهولت و ایمنی نسبت به خودروهای حمل اسب بوده و پیگیری های لازم نیز برای تحقق آن در حال انجام است.
خلیلی گفت: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه آموزش مربیان و داوران سوارکاری نسبت به دیگر استان های کشور عقب است و باید تلاش و اقدام بیشتری در این راستا شود.
وی اظهار داشت: ورزش سوارکاری کهگیلویه و بویراحمد تا حد امکان از سوی این فدراسیون حمایت می شود و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: انتظار می رود که رئیس جدید هیأت سوارکاری استان اقدام به تجهیز هر چه بیشتر آن کند.
سید محمدتقی علوی اظهار داشت: اهتمام تیم جدید مدیریتی هیأت سوارکاری کهگیلویه و بویراحمد پویایی و پیشرفت روزافزون این رشته ورزشی در نقاط مختلف استان باشد.
وی افزود: لازم است که امکانات و زیرساخت های مورد نیاز رشته ورزشی سوارکاری در تمامی شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود.
علوی خواستار تلاش جدی مسئولان هیأت سوارکاری کهگیلویه و بویراحمد برای شکوفایی روزافزون استعداد ورزشکاران رشته سوارکاری این استان شد.
وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد قابلیت های چشمگیری در زمینه رشته ورزشی سوارکاری دارد که در صورت حمایت لازم از سوی فدراسیون و تأمین امکانات و زیرساخت های مورد نیاز قابل مطرح شدن در کشور است.
آموزش مستمر مربیان و داوران، شناسایی و جذب حامیان مالی، تعامل هر چه بیشتر با مسئولان وزارت ورزش و جوانان، تأمین امکانات و زیرساخت های مورد نیاز و توسعه فضاهای ورزشی از مهمترین اولویت های کاری و برنامه های چهار ساله تنها کاندیدای تصدی پست ریاست هیأت سوارکاری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست بود.
سه نفر به نام های فردین منصوری، یاسر مندنی پور و فرشاد نگین تاجی برای تصدی پست ریاست هیأت سوارکاری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست کاندیدا شده بودند که 2 نفر اول انصراف دادند.
مجمع انتخابات هیأت سوارکاری کهگیلویه و بویراحمد 17 عضو داشت که از این تعداد 6 نفر حق رأی دادن نداشتند.
از مجموع 11 رأی مأخوذه فرشاد نگین تاجی با کسب کل آرا به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیأت سوارکاری کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد.
حدود 50 هزار ورزشکار ساماندهی شده مرد و زن در رشته های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.