به گزارش ایرنا، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی روز سه شنبه در همایش ملی نماز، اظهار داشت: انسان زمانی انسان است که انسانیت خود را حفظ کند یعنی متقی باشد و آن گاه می تواند خود را در بلندای الوهیت انسانی خود ببیند.
وی افزود: به گفته امام امام رضا (ع) هر انسانی بخواهد به خدای متعال برسد چاره ای جز طی مسیر نماز ندارد و و انسان با چنین اتصالی، انسانیت خود را شکوفا می‌کند.
آیت الله ملک حسینی بیان کرد: انسان با هیچ چیز جز فرایض و نماز واجب به خدا نزدیک نمی شود.
وی عنوان کرد: برخی خیال می‌کنند انسان فقط نماز بخواند تا تصرف در جهان هستی کند و نمی‌دانند هر فردی که تصرف در جهان را به عنوان هدف بداند در این عرصه از مسیرهای شیطانی استفاده می‌کند.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اساس گفته امام رضا (ع) پس از معرفت به خدای متعال هیچ فریضه ای برتر از نماز های پنج گانه نیست.
آیت الله ملک حسینی گفت: نظم به برکت نماز شکل می گیرد و انسانی که بتواند رابطه خود با خدایش را نظم بخشد او می تواند همه نسبت های دیگر را به درستی سامان دهد.
مشاور عالی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) نیز در این همایش گفت: این بنیاد از آثار فاخر فرهنگی و هنری حمایت می‌کند و به عنوان یک اولویت در دستور کار دارد.
جلال فیاضی افزود: بنیاد بین المللی امام رضا(ع) 16 سال پیش با مصوبه هیئت دولت زمینه گسترش فرهنگ رضوی را با برگزاری جشنواره‌های امام رضا در استان‌ های مختلف و 70 کشور دنیا فراهم کرد.
فیاضی ابراز داشت: یکی از مهمترین نمادهای سبک زندگی رضوی توجه امام به نماز به عنوان زیباترین نماد پرستش بندگان خداست که امیدوارم در این همایش در زمینه شیوه‌های ترویج نماز بحث و تبادل نظر شود.
مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نماز از مهم ترین فرایض ضروری دین اسلام است که حدود چهار هزار حکم در مورد نماز در دین اسلام وجود دارد.
این همایش تا هفتم آذر ماه جاری با همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه و محوریت گروه معارف و فعالیت بخش های مختلف ادامه دارد.
در این همایش از کتاب نور ولایت (راهبرد های اقامه نماز در آموزش و پرورش ) رونمایی شد.
همایش ملی نماز، «سلامت جسم و جان و سیری در سیره و فرهنگ رضوی »با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی فقیه در استان و با مشارکت آستان قدس رضوی، وزارتخانه های بهداشت و آموزش و پرورش روز سه شنبه به مدت دو روز در یاسوج آغاز شد.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.