به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز یاسوج اظهار داشت: اسناد تعدادی از موقوفه های کهگیلویه و بویراحمد نیز در دیگر نقاط کشور از جمله فارس و بهبهان ثبت شده که دلیل اصلی آن نبود اداره اوقاف و امور خیریه و یا دفاتر ثبت اسناد رسمی در استان تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است.
وی افزود: وقف به عنوان یک میراث ماندگار، چشمه جاری و نهاد مردمی می تواند برای رفع بخش عمده ای از مسائل، مشکلات و معضلات مختلف جامعه کارآمد باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: گستره و جهات وقف وسیع بوده و تلاش مسئولان اداره کل اوقاف استان نیز ترویج هر چه بیشتر این فرهنگ ناب دینی است.
حجت الاسلام جنتی پور با اشاره به اینکه وقف یکی از مصادیق بارز جهاد با مال است، عنوان کرد: وقف علاوه بر ایران و کشورهای اسلامی در تمامی جوامع بشری جایگاه ارزشمندی داشته و دارد.
وی ابراز داشت: خدمات و برکات وقف متعدد بوده و به عنوان یک نهاد خدمتگزار و عام المنفعه بیانگر حس خیراندیشی و نوعدوستی انسان هاست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقف مختص مورد خاصی نیست بلکه می تواند در تمامی زمینه ها کاربرد داشته و مؤثر باشد.
حجت الاسلام جنتی پور با بیان اینکه موقوفه ها همواره به تناسب شرایط جامعه و نوع زندگی مردم بوده، اظهار داشت: امروزه نیز در عرصه های گوناگون موقوفه هایی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
وی افزود: تلاش و اقدام کافی برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در کهگیلویه و بویراحمد انجام نشده در حالی که مردم این استان دارای روحیه ایثار و انفاق هستند و نیازمند هدایت است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رسانه ها و خبرنگاران استان می توانند نقش بسزایی در زمینه گسترش فرهنگ وقف و تبیین آثار مثبت، خدمات و برکات آن ایفا کنند.
حجت الاسلام جنتی پور عنوان کرد: هدف مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از تبلیغ فرهنگ وقف ایجاد سرمایه و یا درآمد برای این نهاد فرهنگی نیست.
وی ابراز داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد به هیچ وجه مالک موقوفه ها نیست بلکه متولی آنها و مجری نیت واقفان محسوب می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: موقوفه به هیچ عنوان قابل خرید، فروش، بخشش، تغییر، تبدیل، دخل یا تصرف نخواهد بود.
حجت الاسلام جنتی پور اظهار داشت: برخی امور خیرخواهانه به مرور زمان دستخوش تغییر و تحول می شوند در حالی که موقوفه ها هرگز اینگونه نیست.
وی افزود: با توجه به نامطلوب بودن وضعیت اقتصادی بخش عمده ای از مردم کهگیلویه و بویراحمد یکی از بهترین راهکارها برای گسترش فرهنگ وقف در این استان توجه به وقف مشارکتی است.
حجت الاسلام جنتی پور بیان کرد: ایرنا به عنوان یک خبرگزاری معتبر اقدام به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی هر چه بیشتر در راستای گسترش و نهادینه کردن روزافزون فرهنگ وقف بین مردم کهگیلویه و بویراحمد کند.
بر اساس آمار اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد 225 موقوفه در این استان وجود دارد.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.