حجت الاسلام و المسلمین حسن اسکندریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نماز خانه مستقل در مدارس دارای پنج کلاس به بالا از سوی نوسازی احداث می‌شود.
وی اظهار داشت: بیش از 10 هزار باب از مدارس کشور در کنار مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه احداث شده است و همچنین 10 درصد از مدارس کشور معادل 10 هزار واحد آموزشی، کمتر از 10 دانش آموز دارند.
وی ابراز کرد: آن دسته از مدارسی که نمازخانه ندارند یا 2 و سه کلاسه هستند و یا اینکه فرسوده بوده و نیازمند همت نیکوکاران و دولت هستند.
اسکندریان گفت: 10 هزار باب از مدارس پنج کلاسه کشور هم اکنون نیازمند نماز خانه مستقل هستند.
وی تصریح کرد: با توجه به نبود نماز خانه مستقل در تمام مدارس کشور، نماز جماعت در برخی آموزشگاه‌ها در داخل سالن آموزشگاه، کتابخانه و یا کارگاه آموزشی برگزار می‌شود.
معاون اقامه نماز اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر 19 هزار امام جماعت روحانی و 36 هزار امام جماعت فرهنگی در مدارس کشور نماز ظهر را اقامه می‌کنند.
وی تصریح کرد: سالانه به طور میانگین در بیش از 500 مدرسه کشور نماز خانه مستقل احداث می‌شود.
اسکندریان اظهار داشت: آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی و تعمیق اعتقادات و باورهای دانش آموزان مهمترین رسالتی است که فرهنگیان به آن مبادرت می‌کنند.
وی گفت: مدارسی که توسط اداره کل نوسازی مدارس ساخته می‌شوند دارای نمازخانه‌های های مستقل و مطابق استاندارد ساخت نمازخانه هستند.
اسکندریان تجهیز و بهسازی نمازخانه‌های مدارس را از اولویت‌های برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برشمرد و گفت: دولت برای تجهیز و ساخت نمازخانه‌های مدارس کشور در سال تحصیلی 98-97 اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته است.
بیش از 14 میلیون دانش آموز در مدارس کشور مشغول به تحصیل هستند.
استان البرز نیز 442 هزار و 500 دانش آموز و 25 هزار فرهنگی دارد.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.