ولی بهره مند یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش‌های اخیر استان تا ساعت18 و 30 دقیقه امروز لنده 239، دهدشت 201.3، لوداب 201، چرام 195، قلعه دختر 193، امیرآباد بابکان 192، جاورده 190 سوق 190 و سرفاریاب 188.5 میلی متر گزارش شده است.
وی بیان کرد: در بارندگی اخیر در سراسیاب یوسفی بهمئی 169، مارگون 157، گنجه ای 153، منصور خانی کاکان 152، چیتاب 152، یاسوج 149.2، باشت 141، سی سخت 136.5، لیکک 134.9، قلعه رئیسی 133، دوگنبدان 123 و امام زاده جعفر 119 .9 میلی متر بارندگی ثبت شده است.
بهره مند عنوان کرد: بارش در بیشتر مناطق سردسیری از عصر امروز به صورت برف خواهد بود و فردا هوای استان صاف تا قسمتی ابری همراه با کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.
این کارشناس هواشناسی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفته بود: روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه سامانه جدید پر بارشی در استان فعال خواهد بود که با بارش‌های قابل توجه همراه است.
وی اظهار داشت: این سامانه از غرب استان وارد شده و صبح روز دوشنبه از جو کهگیلویه و بویراحمد خارج خواهد شد و پس از آن وضعیت کلی هوا با کاهش محسوس دما همراه خواهد بود.
بهره مند تصریح کرد: از بعد از ظهر جمعه تا اوایل وقت دوشنبه در بعضی ساعت‌ها بارش باران، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.
وی بیان کرد: اوج فعالیت این سامانه از جمعه شب تا یکشنبه شب خواهد بود که در این مدت سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد جاده‌ای و کوهستانی دور از انتظار نیست.
وی گفت: برای کاهش خسارت‌های احتمالی تمهیدات لازم از سوی مردم، سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران اندیشیده شود.
بهره مند افزود: برای تردد در جاده های کوهستانی با زنجیر چرخ حرکت کرده و عشایر از توقف در نزدیکی یا محل عبور رودخانه های فصلی پرهیز کنند.
وی تاکید کرد: کوهنوردانی که قصد صعود به ارتفاعات استان را دارند تمهیدات لازم را در خصوص سرمازدگی، ریزش بهمن و خطر برخورد صاعقه اندیشیده و با برنامه ریزی بهتری در برنامه شرکت کنند و تا حد امکان صعود را به زمان دیگری موکول کنند.
بهره مند بیان کرد: با توجه به احتمال وقوع رعد و برق و وزش باد شدید مناسب ترین مکان را برای توقف یا استراحت در نظر گرفته شود .
7531/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.