فرماندار گچساران از کشف 10 هزار عدد قرص روانگردان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالرحیم رحیمی در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان افزود: 308 کیلوگرم انواع مواد مخدر با اجرای طرح‌های پاک‌سازی نقاط آلوده، امسال در این شهرستان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه چهار درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در این زمینه 256 قاچاقچی، نگهدارنده، توزیع کننده و مصرف کننده مواد مخدر نیز در این مدت دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی گچساران شدند.

رحیمی تصریح کرد: از این تعداد قاچاقچی 146 نفر نگهدارنده بوده که 54 نفر به کمپ‌های ترک اعتیاد این شهرستان معرفی شدند. همچنین در این زمینه چهار باند مواد مخدر متلاشی و یک تولید کننده موادمخدر دستگیر شد.

وی اظهار داشت: این میزان مواد مخدر امسال در اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر در نقاط مختلف این شهرستان کشف و ضبط شد. در اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر امسال 88 دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف شد.

رحیمی با بیان اینکه مواد مخدر مکشوفه شامل تریاک، هروئین، شیشه و حشیش بوده، افزود: مبارزه با این پدیده شوم به‌طور مستمر در این شهرستان ادامه دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای 35 نفر بهبود یافته در استان با پرداخت تسهیلات اشتغال ایجاد شده که تا پایان سال‌جاری به 80 نفر خواهد رسید.

سید ناصر رضایی اظهار داشت: اشتغال بهبود یافتگان تأثیر به سزایی در کاهش احتمال بازگشت آنان به اعتیاد خواهد داشت. این امر به‌طور جدی در دستور کار شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است.

رضایی ابراز کرد: برای پیشگیری از مواد مخدر امسال بیش از 32 برنامه تلویزیونی و 32 برنامه رادیویی در این استان تولید خواهد شد. 6 مرکز ترک اعتیاد در گچساران وجود دارد که از این تعداد پنج مرکز ترک اعتیاد مختص آقایان و یک مرکز ترک اعتیاد مختص بانوان است.

وی افزود: مهمترین مشکل معتادان بهبود یافته، اشتغال است و این امر باعث می‌شود پس از مدتی بار دیگر این افراد به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.