الیاس تاج الدینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی مورد نیاز صنعت گیاهان دارویی در استان از جمله بندهای این تفاهم‌نامه است.
وی یادآور شد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، کشت، تولید و شناسایی و همچنین فرآوری گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد نیز در دستور کار قرار گرفته است.
تاج الدینی تصریح کرد: برگزاری همایش‌های مشترک منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی و ارائه الگوی کشت از دیگر بندهای این تفاهم نامه با شرکت دارویی هری فامرد است.
وجود بیش از 2 هزار و 100 گونه گیاه دارویی و خوراکی در جای‌جای کهگیلویه و بویراحمد، یکی از ارزشمندترین گنجینه‌های ناشناخته در این استان بشمار می‌رود.
در این استان که کمتر از یک درصد مساحت ایران را دارد و پوشیده از انبوه جنگل‌های بلوط به اندازه 60 کشور دنیا در آن گیاه دارویی می‌روید.
ایران و برخی استان‌ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد سابقه طولانی در زمینه استفاده از گیاهان دارویی دارد که لازم است فرآورده‌های این صنعت تا حدودی کنترل پذیر و دارای امنیت و کارایی مناسب باشد.
کهگیلویه و بویراحمد با توجه به موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر 40 درصد گونه‌های گیاهی و دارویی کشور را در خود جای داده است.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.