به گزارش ایرنا سردار مهدی انصاری در هفتمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در یاسوج اظهار داشت: روستاهای پرخطر حوزه کهگیلویه شناسایی و از طرف اداره ورزش و جوانان برای کاهش گرایش افراد به مواد مخدر به امکانات ورزشی مجهز شده‌اند.
وی افزود: در زمینه کشف و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد نسبت به سال گذشته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای بوده و کم شدن میزان مصرف مواد مخدر نشان دهنده کارهای فرهنگی انجام شده در سطح استان است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: باید با کار کارشناسی، دقیق و برنامه ریزی شده زمینه شکوفا شدن استعدادهای این استان به سمت عرصه‌های علمی و بالندگی فراهم شود.
علی محمد احمدی با بیان اینکه نجات یک معتاد ارزش به سیا بالایی دارد افزود: در این مسیر پر چالش باید با سعه‌صدر و پذیرش نقدها در مسیر کاهش اعتیاد در جامعه تلاش کرد.
وی گفت: با اهتمام نظام در کنترل و بستن مرزهای شرقی، سوداگران مرگ، مرز آبی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
احمدی افزود: با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در مسیر بنادر جنوب تا مرکز کشور قرار گرفته باید نیروی انتظامی عملیات وسیع‌تری را پوشش دهد.
احمدی با اشاره به اینکه همه باید خدمت به مردم را در اولویت کار خود قرار دهند تاکید کرد: با استان‌های ورودی مواد مخدر مانند بوشهر و دیگر بنادر هماهنگی‌های لازم انجام شود تا کنترل ورود مواد از مبادی آن صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه کنترل‌ها باید قبل از ورود مواد مخدر به استان صورت گیرد بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در مسیر ترانزیتی مواد مخدر قرار دارد و بهترین راه برای سوداگران این است که بار خود را در اولین ایستگاه تخلیه کنند.
احمدی بیان اینکه در هر سه سطح پیشگیری، مداخله و مبارزه باید با تمام توانایی عمل شود گفت: مرز با استان‌های هم جوار چهارمحال و بختیاری و به‌ویژه فارس مشخص شود تا بتوان نظارت بیشتری بر ورود مواد مخدر به استان داشت.
احمدی افزود: روانشناسی اعتیاد معمولی نیست و باید افرادی در زمینه مسائل روان‌شناختی اعتیاد تخصص‌های لازم را برای خدمت رسانی بیشتر به معتادان کسب کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز در این نشست با بیان اینکه اعتیاد در رده 15 تا 64 سالگی بیشتر از سایر گروه‌های سنی است افزود: در 6 ماهه نخست امسال در استان 6 هزار و 729 نفر تحت درمان اعتیاد قرار گرفتند.
اورنگ ایلامی بیان کرد: نقاط پرخطر استان در زمینه مواد مخدر چشمه نباتی، محله سادات لبنان گچساران و بافت قدیم شهر دهدشت بود که با تبدیل چشمه نباتی به منطقه گردشگری این محل ایمن سازی شد.
وی عنوان کرد: یکی از معضلات اعتیاد همزمانی آن با بیماری‌هایی مثل ایدز، هپاتیت و بیماری‌های مقاربتی است که باید معتادان به‌طور مرتب در این زمینه کنترل شوند.
6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.