به گزارش ایرنا، سرهنگ حمید خرم دل روز دوشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: 250 میلیارد ریال از این میزان اعتبار هزینه شده در قالب بیش از یک هزار و 663 طرح عمرانی و حدود 57 میلیارد ریال آن نیز در قالب امور فرهنگی بوده است.
وی تصریح کرد: احداث، تعمیر و بهسازی مساجد، ساخت خانه عالم، آبرسانی، بهداشت، بهسازی و آسفالت راه های روستایی، ساخت پل و احداث سالن های ورزشی چند منظوره از مهمترین طرح های عمرانی در سطح مناطق محروم بوده که با مشارکت بسیج و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح این استان با کمک سایر دستگاه های اجرایی و خدماتی اجرا شده است.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: مشارکت و حضور سپاه در کارهای محرومیت زدایی در چندین سطح انجام می شود که اردوهای جهادی در حوزه های گوناگون و مشارکت در ساخت طرح های عمرانی و خدماتی از جمله این اقدام هاست.
هم اینک 152 گروه جهادی در سطح روستاها و مناطق محروم استان مشغول فعالیت و انجام کارهای عمرانی، خدماتی ،فرهنگی و محرومیت زدایی هستند.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: رویکرد و جهت گیری دستگاه های مختلف اجرایی در طرح های مشارکتی بهترین و مناسب ترین راهبرد در شتاب بخشی و اجرای زودهنگام آنها در شرایطی است که دولت با کمبود و بحران منابع مالی مواجه است.
سرهنگ خرم دل همچنین به طرح های عمرانی و سرمایه گذاری توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: هم اینک پنج دهستان به عنوان محروم ترین مناطق برای اجرای طرح های محرومیت زدایی شناسایی شده اند.
وی تصریح کرد: 37 طرح آبرسانی توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سطح این دهستان ها در حال اجراست که 12طرح آن به بهره برداری رسیده است.
دهستان‌های چین، زیلایی، سیلاب و کلوار شهرستان بویراحمد، بخش‌های ممبی و دیشموک در شهرستان‌های کهگیلویه و بهمئی از جمله مناطق هدف برای انجام فعالیت‌های خدماتی، عمرانی، زیرساختی و آموزشی توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی در مرحله نخست است.
وی چهل سالگی انقلاب اسلامی و ضرورت بازخوانی و برجسته سازی دستاوردها و اقدامات نظام در طول این چهار دهه را یادآور شد و گفت: نقش رسانه ها در این زمینه بسیار تعیین کننده است.
سرهنگ خرم دل با اشاره به برنامه های بزرگداشت هفته بسیج نیز گفت: بهره برداری از 15 طرح عمرانی و خدماتی، برگزاری یادواره شهدا در پایگاه ‌های مقاومت بسیج، نشست‌ های روشنگری ،حضور و دیدار با خانواده های معزز شهدا و جانبازان و تجمع بسیجیان در روز پنجم آذر با حضور گردان‌ های مختلف از مهمترین این برنامه هاست.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد گفت: برنامه های امسال بزرگداشت هفته بسیج کیفی و با رویکرد مردمی برگزار می شود.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.