معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس با تشریح برخی آمارهای جرائمی در این استان بویژه در شهر شیراز، اظهار داشت: متاسفانه میانگین سن اعتیاد در استان فارس کم شده و به سن 19 سال رسیده و البته در برخی جاها به 13 سالگی هم رسیده است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ‌ کاوس محمدی در نشست آینده کلانشهر شیراز از منظر پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی که به میزبانی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز برگزار شد، اظهارداشت: ۲ هزار و ۵۰۰ متجاهر در استان فارس وجود دارد و روند سنی اعتیاد در جامعه ما رو به کاهشی و نگران کننده است.

وی از جمع آوری سه هزار و ۵۶۸ معتاد متجاهر در شیراز خبرداد اما از بازگشت دوباره این معتادان به اعتیاد اظهار نگرانی و تاسف کرد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس گفت: کمتر از ۱۰ درصد معتادانی که در مراکز ترک اعتیاد در شیراز بعد از ۲۸ روز به جامعه بازمی گردند ممکن است سالم زندگی کنند و البته این سلامت زندگی کردن بستگی به فراهم شدن شرایط اشتغال برای آنان دارد.

محمدی از کشف و ضبط ۳۳ تن انواع مخدر در سال‌جاری در استان فارس هم خبرداد و خاطرنشان کرد: متاسفانه شرایط بازگشت به جامعه برای معتادان متجاهر وجود ندارد که بایستی تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

وی در ادامه به آمار سرقت‌ها در استان فارس به ویژه شهر شیراز اشاره و اظهارداشت: سهم شیراز در مجموع سرقت‌ها ۷۷ درصد است یعنی ۷۷ درصد سرقت‌های این استان در شهر شیراز انجام‌می گیرد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس با بیان اینکه ۵۵ درصد سارقان این استان دارای سابقه کیفری هستتد، خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد سرقت‌ها در این استان توسط ۳۰ درصد از سارقان سابقه دار انجام می‌گیرد.

محمدی افزود: ۸۰ درصد سارقان در استان فارس بومی و ۲۰ درصد آنان غیربومی هستند و از سویی سارقان سابقه‌دار که سابقه کیفری هم دارند عامل اساسی سرقت‌ها شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بدون اشاره به آمار قتل ها در استان فارس، اظهارداشت: ۹۵ درصد قتل های سال‌جاری اتفاقی و تنها پنج درصد قتل ها براساس برنامه و از قبل طراحی شده اند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس گفت: ۸۶ درصد قاتلان مرد و ۱۴ درصد آنان در استان را زنان تشکیل داده و البته ۸۰ درصد مقتولان را هم‌ مردان تشکیل داده و ۲۰ درصد مقتولان هم زنان هستند.

 محمدی، ۵۰ درصد قتل‌ها در استان فارس را مربوط به مناطق حاشیه‌نشین و جرم‌پرور مانند کوزه‌گری و سنگ سیاه عنوان و یادآورشد: ۷۶ درصد قتل‌ها توسط جوانان بین سن ۱۵ تا ۳۵ سالگی صورت گرفته است.

وی افزود: بیشتر قتل‌ها در استان فارس توسط جوانان در این استان شکل می گیرد و ۱۴ درصد قتل‌ها در سن ۳۵ تا ۴۵ صورت گرفته است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس، درصد قتل ها در جرائم این استان را ۳۵ درصد مربوط به شهر شیراز برشمرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.