به گزارش ایرنا، اردشیر یاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ارزش این تعداد مدرسه پیش ساخته افزون بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.
وی افزود: مدارس پیش ساخته در اختیار روستاها و مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد که دارای جمعیت کم دانش آموزی بودند، قرار گرفت.
یاری تعداد دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد در واحدهای مختلف آموزشی و در مقاطع مختلف تحصیلی را سه هزار و 665 نفر ذکر کرد و بیان کرد: این تعداد دانش آموز در بیش از 205 مدرسه عشایری در قالب 362 کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
وی عنوان کرد: حدود نیمی از این دانش آموزان عشایری استان در بخش مارگون و منطقه محروم زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد تحصیل می کنند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اهدای مدرسه پیش ساخته به منطقه عشایری گجستان واقع در شهرستان رستم استان فارس، تصریح کرد: برای ساخت، انتقال و نصب این فضای پیش ساخته 300میلیون ریال توسط بنیاد علمی آموزشی قلم چی هزینه شده است.
بسیاری از مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد از نظر جغرافیایی در مناطقی از شهرستان های استان فارس قرار دارند.
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد هم دستاوردها و برخی اقدام های ارزنده دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش عشایری استان را ستود و گفت : هم اینک افزون بر 60درصد از مدارس مناطق عشایری این استان هوشمند سازی و به امکانات و تجهیزات روز آموزشی مجهز هستند.
اسماعیل رضایی افزود: با نگاه ویژه دولت امکان تحصیل و آموزش برای هر دانش آموز عشایری در هر منطقه ای از استان فراهم است.
وی تصریح کرد: در یک سال گذشته نیز افزون بر 10 میلیارد ریال انواع وسایل و تجهیزات آموزشی و کمک اموزشی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش ، نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس و همراهی خیران تحویل مدارس عشایری شده است.
وی با اشاره به ضرورت وجود هنرستان فنی و حرفه ای عشایری در کهگیلویه و بویراحمد برای دانش آموزان علاقه مند به فراگیری فنون گوناگون، اظهار داشت: سال گذشته قرار بر افتتاح هنرستان فنی و حرفه ای عشایری در استان بود که به سبب نداشتن تجهیزات کافی هنوز بهره برداری نشده است.
رضایی خواستار مشارکت افراد خیر برای بهره برداری از هنرستان عشایری استان شد و افزود: سال گذشته دختران عشایری این استان در رشته کامپیوتر نسبت به میانگین استانی رتبه برتر این رشته را در کهگیلویه و بویراحمد کسب کردند.
مسئولان بنیاد علمی اموزشی قلم چی برای تجهیز هنرستان فنی و حرفه ای عشایری در منطقه گنجه ای بویراحمد قول مساعد داده اند.
وی گفت: از مجموع قبولی های امسال عشایر، ۲۲ نفر در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، ۲1 نفر در دانشگاه فرهنگیان، 2 نفر در دانشگاه افسری و یک نفر نیز در رشته مامایی قبول شدند.
اسماعیل رضایی نیک تصریح کرد: از تعداد 47 نفر قبولی دانش آموزان عشایر در کنکور سراسری 11 نفر از آن ها ساکن منطقه زیلایی بود و پنج نفر از آن ها نیز دختر هستند.
بیش از 12درصد در قالب 11هزار و 120 خانوار از مجموع جمعیت 720هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد عشایر هستند.
این میزان جمعیت از 6 ایل بومی، 2 طایفه قشقایی ، 16 تیره ، 181 طایفه و بیش از یکهزار و 110 تش(اولاد) شکل گرفته است.
1662/9868/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.