اورنگ ایلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیمارستان 294 تختی شهر یاسوج و 32 تختی شهر باشت از مهمترین طرح های در دست اجرای حوزه سلامت کهگیلویه و بویراحمد است که در آینده نزدیک با حضور مسئولان کشوری بهره برداری خواهند شد.
وی بیان کرد: هم اکنون حدود 70درصد از تجهیزات بیمارستان های یاسوج و باشت نصب شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مسئولان کشوری در چند روز آینده از این مراکز درمانی بازدید و زمان دقیق افتتاح آنان مشخص خواهد شد.
ایلامی گفت: مرکز جامع سلامت دیشموک،دانشکده بهداشت و پرستاری یاسوج، بیمارستان نرگسی گچساران،ساخت پلی کلینیک های گچساران و دهدشت و اورژانس 70 تختی دهدشت از دیگر طرح های در دست اجرای حوزه بهداشت و درمان این استان است.
وی ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 16 طرح حوزه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد بهره برداری شده است.
ایلامی همچنین از برنامه ریزی برای تدوین نقشه راه حوزه سلامت در این استان خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: براساس این سند زیرساخت های موجود و مورد نیاز هر منطقه تا افق 1405 مشخص و براساس آن برنامه ریزی و خدمات رسانی انجام حواهد شد.
ایلامی انعقاد تفاهم نامه بیمارستان امام سجاد شهر یاسوج با بیمارستان ابن سینای شیراز برای راه اندازی بخش قلب در کهگیلویه و بویراحمد را از دیگر برنامه های دانشگاه علوم پزشکی برای کاهش اعزام بیماران به خارج از استان ذکر کرد.
وی ادامه داد: براساس این تفاهم نامه 2 بیمارستان برای انجام جراحی های قلب در 2 شهر یاسوج و شیراز با یکدیگر همکاری می کنند.
ایلامی ابراز داشت: بخش قلب بیمارستان امام سجاد شهر یاسوج افتتاح شده اما مورد بهره برداری کامل قرار نگرفته است.
وی بیان کرد: با توجه به سابقه 25 ساله دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز 75 سال سابقه فعالیت دارد استفاده از تجربیات دانشگاه مذکور به ارتقای خدمات درمانی کهگیلویه و بویراحمد کمک می کند.
استان 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.