طهمورث داستان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نخستین دوره طرح حمایت غذایی برای اقشار محروم و آسیب‌پذیر زیر پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به طور همزمان از 20 آبان 97 در سراسر کشور آغاز شده است.
وی افزود: ارزش مادی این سبد غذایی برای خانواده های یک نفره 100 هزار تومان ، 2 نفره 150 هزار تومان ، 3 نفره 200 هزار تومان ، 4 نفره 250 هزار تومان ، 5 نفره و بالاتر 300 هزار تومان است.
داستان بیان کرد: مشمولان این طرح می توانند برای دریافت بسته های غذایی به فروشگاه های زنجیره ای از قبیل رفاه، اتکا، امکان، فرهنگیان و تعاون روستایی مراجعه و نسبت به دریافت آن اقدام کنند.
وی عنوان کرد: اقلام مورد نیاز برای توزیع از قبیل گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج، تخم مرغ، روغن، حبوبات و لبنیات است و درقبال تحویل کالاها و اقلام حمایتی هیچ گونه مبلغ و یا کارمزدی از سوی فروشگاه ها دریافت نخواهد شد.
طرح توزیع بسته‌های حمایت غذایی از تیر ماه سال 1393 در دولت تدبیر وامید به منظور حمایت از اقشار محروم و آسیب پذیر آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
32 هزار و 719 خانوار با جمعیتی افزون بر 78 هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند و به سه هزار و 600 خانوار با جمعیت 12 هزار و 600 نیز خدمات تک یا چند موردی در طول سال ارائه می‌شود.
9 درصد از جمعیت کل این استان زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند.
18 هزار سالمند بالای 60 سال و یکهزار و 200 بیمار صعب‌العلاج زیر پوشش کمیته امداد این استان هستند.
75 درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، 23 درصد شهری و 2 درصد نیز عشایر است.
شهرستان بهمئی با 18 درصد و گچساران نیز با سه درصد به ترتیب بیشترین و کمترین افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده‌اند.
هم اینک حدود 12 هزار نفر هم زیر پوشش بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد هستند و از خدمات آن بهره می برند که از این تعداد 6 هزار نفر معلول و مابقی نیز زن سرپرست خانوار است.
پنج هزار نفر معلول و زن سرپرست خانوار در کهگیلویه و بویراحمد برای زیر پوشش قرار گرفتن پشت نوبت هستند که اقدام های لازم در این زمینه در حال پیگیری است .
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.