به گزارش ایرنا، جعفر گوهرگانی روز دوشنبه در نشست شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: موضوع فاضلاب این استان به سبب عدم پیش بینی زیرساخت‌ها در گذشته و نبود مکان مناسب برای اجرای دفع فاضلاب با مشکلات جدی روبرو بوده است.
وی افزود: باید جانمایی مناسب برای دفع بهداشتی فاضلاب این استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته و این مشکل برای همیشه رفع شود.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 162 هزار مشترک آب و 44 هزار مشترک فاضلاب است.
گوهرگانی با اشاره به عرضه غیرقانونی برخی از فرآورده‌های خام دامی در کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: تمامی فروشنده‌های این صنف مکلف به گرفتن استعلام از سوی دامپزشکی استان برای مجوز هستند تا سلامت مردم تأمین شود.
وی عنوان کرد: شهرداری و شورای شهر در خصوص جانمایی و ارائه مجوز به کیوسک‌های اطراف مدارس بازنگری داشته باشند و افراد خاطی که اقدام به فروش مواد غذایی غیر بهداشتی در این کیوسک‌ها می‌کنند، شناسایی و با آن‌ها برخورد شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کیوسک‌هایی که سبب ایجاد بار ترافیکی و مشکلات بهداشتی می‌شوند نیاز است که به طور جد قراردادشان لغو شود.
وی همچنین با اشاره به جمع آوری دکل‌های اطراف مدارس این استان، ابراز داشت: در صورت مشخص شدن بروز مشکل برای دانش آموزان باید این دکل‌ها جمع آوری شوند زیرا که سلامت عموم در اولویت است.
گوهرگانی تصریح کرد: تمامی تصمیمات شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد برای نهادهای دولتی و عمومی استان لازم‌الاجرا است و دستگاه‌ها باید به مصوبه‌های این نشست اهمیت دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: به سبب تخلیه یکی از تانکرهای فاضلاب مجاور منبع‌های آبی در منطقه‌ای از این استان سال گذشته 180 نفر از اهالی آن مکان دچار بیماری‌های گوارشی شدند.
اورنگ ایلامی افزود: مدیریت تخلیه این فاضلاب‌ها در راستای حفظ سلامت مردم این استان در دستور کار این شورا و دستگاه‌های متولی این امر قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز بیان کرد: هم اینک 18 کیوسک عرضه مواد غذایی و دیگر اقلام در مجاور مدارس این استان هستند که در پاره‌ای از موارد سبب ایجاد مشکلاتی برای سلامت دانش آموزان شده‌اند.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.