فرید محبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اولویت های کمیته امداد توسعه خدمات عمرانی به نیازمندان و احداث خانه مناسب برای آنان است.
وی افزود: رفع مشکل مسکن مددجویان علاوه بر توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت، آن‌ها را از بروز آسیب‌های اجتماعی حفظ می‌کند.
محبی بیان کرد: برای توانمندسازی مددجویان 730 مورد عملیات عمرانی در هفت‌ماهه سال جاری برای آن‌ها انجام‌شده است.
وی ابراز داشت: مبلغ 26میلیارد و 320 میلیون ریال برای اجرای فعالیت‌هایی از جمله خرید و ساخت مسکن مددجویی، تکمیل واحدهای نیمه‌تمام، تعمیر و بهسازی در مناطق محروم، بهسازی سرویس‌های بهداشتی و سایر موارد هزینه شده است.
محبی تصریح کرد: در زمینه ارائه خدمات عمرانی به مددجویان 50 مورد مسکن مددجویی روستایی و 21 مسکن شهری با اعتبار پنج میلیارد ریال در سال جاری برای مددجویان ساخته‌شده و همچنین 22 مسکن مددجویی شهری با هزینه هفت میلیارد و 500 میلیون ریال خریداری‌شده است.
وی گفت: یکی دیگر از اقدامات عمرانی سال جاری کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تعمیر، تکمیل و بازسازی 406 مورد مسکن مددجویی با اعتبار سه میلیارد و 683 میلیون ریال است.
محبی بیان کرد: تکمیل 58 واحد مسکن نیمه‌تمام شهری با مبلغ سه میلیارد و 530 میلیون ریال و تکمیل 66 واحد مسکن نیمه‌تمام روستایی با اعتبار یک میلیارد و 570 میلیون ریال از دیگر اقدامات این نهاد در هفت‌ماهه امسال است.
وی به ساخت و بهسازی 106 سرویس بهداشتی با اعتبار یک میلیارد و 560 میلیون ریال برای مددجویان به‌عنوان یکی دیگر برنامه‌های این نهاد در حوزه مسکن اشاره کرد و افزود: طرح بازگشت به روستا و کمک به مددجویان برای جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها از دیگر برنامه‌های کمیته امداد است که در این خصوص در سال جاری 160 میلیون ریال برای یک مورد طرح بازگشت به روستا هزینه شده است.
محبی با اشاره به مشارکت سپاه در ساخت مسکن و سرپناهی امن برای مددجویان مناطق محروم استان، تصریح کرد: در این زمینه 800 واحد مسکن مددجویی برای جامعه هدف این نهاد در روستاهای مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد به همت کمیته امداد و مشارکت سپاه فتح و بنیاد برکت در حال ساخت‌وساز است.
6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.