به گزارش ایرنا، حجت الاسلام قاسم مؤمنی شاد پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج اظهار داشت: مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در این زمینه به عنوان یک امانتدار عمل کرده و کوچکترین اشتباه، دخل یا تصرفی انجام نمی شود.
وی افزود: درآمد موقوفه های کهگیلویه و بویراحمد بر اساس نیت واقف هزینه می شود و نذورات و کمک های مردمی به بقاع متبرکه این استان نیز صرف انجام امور عمرانی در آنها خواهد شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 15 تا 24 آبان امسال به عنوان دهه وقف نامگذاری شده، بیان کرد: وقف از مصادیق بارز انفاق و صدقه جاریه است.
حجت الاسلام مؤمنی شاد عنوان کرد: وقف به عنوان یک چشمه جاری و احسان ماندگار می تواند علاوه بر سود رساندن به مردم سبب رفع بخش عمده ای از مشکلات جامعه نیز شود.
وی ابراز داشت: سنت حسنه وقف از صدر اسلام تاکنون وجود داشته و نخستین واقف نیز پیامبر گرامی اسلام (ص) بوده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم استان با الگو گرفتن از خاتم الانبیا (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به سنت حسنه وقف بیش از پیش عمل کنند.
حجت الاسلام مؤمنی شاد اظهار داشت: تا زمانی که موقوفه پابرجا بوده و مردم از آثار مثبت، خدمات و برکات آن بهره مند هستند اجر و ثواب نصیب واقف آن می شود.
وی افزود: اقوام و قبایل مختلف کهگیلویه و بویراحمد برای رفع نیازمندی های افراد مستمند هر کدام از طوایف استان در زمینه های درمان، تحصیل، ازدواج، اشتغال و دیگر موارد اقدام به ایجاد موقوفه های مشارکتی کنند.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 225 موقوفه است.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.