به گزارش ایرنا، پروانه نیک مرام روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: امسال سه هزار و 60 میلیارد ریال تسهیلات از محل های مختلف برای ایجاد اشتغال در استان اختصاص یافت که 30 درصد آن برای اجرای طرح‌های ملی در وزارت خانه باقی ماند و در فاز نخست یک هزار و 70 میلیارد ریال از محل اشتغال روستایی و عشایری در کهگیلویه و بویراحمد جذب شد.
وی افزود: در صورتی مبلغ تسهیلات فاز دوم به بانک ها و دستگاه های اجرایی استان ابلاغ می شود که آن ها 90 درصد با متقاضیان طرح ها انعقاد قرارداد داشته باشند و یا 75 درصد پرداختی داشته باشد.
نیک مرام بیان کرد: بر اساس آخرین آمار، 904 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به 823 طرح در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده و میزان مبلغ قرار داد شده با متقاضیان طرح های اشتغال یک هزار و 175 میلیارد ریال بوده که در مجموع میزان تسهیلات قرار داد شده به ابلاغی 110 درصد بوده است.
وی عنوان کرد: روند تسهیلات جذب شده از محل اشتغال روستایی به تفکیک بانک ها (به میزان تسهیلات پرداختی به ابلاغی بر حسب درصد) بانک صندوق کارآفرینی امید 124 درصد، پست بانک91 درصد، کشاورزی 89 درصد و توسعه تعاون 26 درصد بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ایجاد اشتغال را جزو دغدغه های اساسی مردم و مسئولان اجرایی کشور دانست و ابراز داشت: یکی از سیاست‌ های اصلی دولت تدبیر و امید اشتغالزایی و رونق تولید است و باید برای تحقق چنین امر مهمی در کهگیلویه و بویراحمد تلاش و همت جدی تری شود.
وی بیان کرد: فراهم کردن زیرساخت های توسعه روستایی و عشایری و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در این مناطق سبب کاهش بخش عمده ای از آسیب های اجتماعی می شود.
سهم سال 1397 کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری 2 هزار و 140 میلیارد ریال است که مرحله نخست آن شامل یک هزار و 70 میلیارد ریال جذب شد و مرحله دوم نیز به همین میزان به این استان تعلق خواهد گرفت.
مجموع تعداد طرح های معرفی شده به بانک های عامل کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و 902 مورد بوده است.
سال گذشته قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با هدف تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، به تصویب رسید.
امسال دولت در حوزه اشتغال بیش از 100 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که بخش عمده‌ای از این اعتبار سهم اشتغال روستایی است.
کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 46 درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.