اسماعیل رضایی نیک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان هزینه هوشمند سازی برای هر کلاس درس عشایری بیش از 70 میلیون ریال بوده است.
وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید برای محرومیت زدایی در مناطق عشایری، افزود: ظرف حدود چهار سال گذشته افزون بر 42 مدرسه پیش ساخته با همکاری اداره کل نوسازی مدارس و مشارکت خیران و افراد نیکوکار به مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد اهدا شده است.
رضایی تصریح کرد: از این تعداد 11 مورد در سال تحصیلی گذشته توسط یک خیر ژاپنی به ارزش افزون بر 2 میلیارد ریال به آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد اهدا شد.
وی عنوان کرد: با تلاش و اهتمام ویژه دولت امکان تحصیل و آموزش برای هر دانش آموز عشایری در هر منطقه ای از استان فراهم است.
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در یک سال گذشته نیز افزون بر 10 میلیارد ریال انواع وسایل و تجهیزات آموزشی و کمک اموزشی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش ، نوسازی و تجهیز مدارس و همراهی خیران تحویل مدارس عشایری شده است.
رضایی بیان کرد: تعداد دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد در واحدهای مختلف آموزشی و در مقاطع مختلف تحصیلی نیز سه هزار و 570 نفر است.
وی عنوان کرد: این تعداد دانش آموزان در بیش از 340 مدرسه عشایری مشغول به تحصیل هستند.
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود نیمی از این دانش آموزان در بخش مارگون و منطقه محروم زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد هستند.
بیش از 12 درصد در قالب 11 هزار و 120 خانوار از مجموع جمعیت 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد عشایر هستند.
این میزان جمعیت از 6 ایل بومی، 2 طایفه قشقایی، 16 تیره، 181 طایفه و بیش از یکهزار و 110 تش (اولاد) شکل گرفته است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.