علی احمدی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:با پیگیری های انجام شده از سوی مسئولان استانی و شهرستانی در یک ماه گذشته در سطح وزارت نیرو ،سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاون اول ریاست جمهوری این اعتبار امروز دوشنبه در شورای اقتصاد کشور تصویب شد.
وی با اشاره به اینکه حدود 9ماه است که کارگران سد چم شیر حقوق ماهیانه خود را دریافت نکرده اند،ابراز امیدواری کرد: تخصیص این اعتبار بتواند گامی گره گشا برای پرداخت حقوق کارکنان سد و تکمیل این طرح مهم باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عملیات احداث سد مخزنی چم شیر گچساران هم اکنون 77درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
فرماندار گچساران نیز گفت: تاکنون بیش از 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت سد چم شیر گچساران هزینه شده است.
رحیمی تصریح کرد: بیش از یکهزار نفر در این سد مشغول به فعالیت هستند.
وی حجم کل مخزن این سد را 2 میلیارد و 300 میلیون متر مکعب با مساحت 51 کیلومتر مربع، طول دریاچه 48 کیلومتر و تراز نرمال از سطح دریا را 604 متر عنوان کرد.
رحیمی بیان کرد: سه نیرو گاه 55 مگاوات و 2 نیرو گاه 5/5 مگاواتی هم اکنون در این سد در حال ساخت است که با بهره برداری از این طرح‌ها سالانه 482 گیگاوات انرژی در ساعت تولید می‌کند.
رحیمی ابراز کرد: تأمین آب آشامیدنی و صنعت، بهره‌مند شدن 110 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر، ذخیره و کنترل آب رودخانه زهره به میزان یک میلیارد و 800 میلیون متر مکعب، تولید 282 مگاوات برق آبی، کنترل سیلاب‌های مخرب رودخانه زهره، اشتغال زایی در زمان اجرای طرح و زیر ساخت‌های صنعت گردشگری و پرورش ماهی از مهمترین مزایای این سد است.
تاکنون بیش از پنج میلیون متر مکعب حفاری، انفجار و سنگ برداری برای ساخت راه‌های دستری و محل سازه‌های اصلی طرح اجرا شده است.
مطالعه احداث سد چم شیر در سال 77 از سوی سازمان آب منطقه‌ای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد آغاز و در سال 90 فاز اول مطالعه آن تکمیل شد.
بیش از 2 هزار نفر در اوج فعالیت عمرانی در این سد مشغول بکار بودند که این تعداد در پایان سال 96 به یکهزار نفر رسید.
نیروگاه و سد چم شیر در 25 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد در دست ساخت است.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.