به گزارش ایرنا، این گونه فعالیت ها علاوه بر اینکه گستره وسیعی را پوشش داده با چاشنی مسئولیت اجتماعی به عنوان یک ضرورت امروز جامعه همراه شده و کارایی و اثرگذاری آن نیز مورد توجه متولیان امر قرار گرفته است.
تغییر رویکرد به ماهیت فعالیت های خیرخواهانه روند حضور بخش خصوصی در این زمینه را نیز بیش از پیش فراهم کرده و هم اینک حتی بسیاری از نهادها و موسسه های خصوصی با نگاه مسئولیت اجتماعی وارد این عرصه شده اند.
گستره اقدام های خیرخواهانه در روستاها و مناطق مختلف و محروم کهگیلویه وبویراحمد به گونه ای بوده که ظرف یک دهه گذشته تاکنون برخی دستگاه ها و نهادهای بخش خصوصی با رویکرد مسئولیت اجتماعی گوی سبقت را حتی از متولیان امر با وظایف و رسالت ذاتی فرهنگی و اجتماعی ربوده اند.
این بار شرکت مخابرات و امور مشترکین همراه اول کهگیلویه وبویراحمد نیز پای پیش گذاشته تا علاوه بر ارایه خدمات اینترنتی و مخابراتی در منطقه اقدام به اهدای بسته های فرهنگی، اقتصادی و کمک آموزشی به دانش اموزان نیازمند کنند.
مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه وبویراحمد در اقدامی نیکو به همراه جمعی از کارکنان و مسئولان همراه اول افزون بر 400 میلیون ریال پوشاک ورزشی برای بیش از 400 نفر از دانش اموزان مجتمع آموزشی امام هادی (ع) روستای بردپهن زیلایی اهدا کردند.
آنها همچنین به تمامی دانش اموزان مدارس عشایری منطقه زیلایی بویراحمد سیم کارت رایگان دانش آموزی(انارستان) واگذار کردند.
سید عبدالحسین افتخاری همچنین از ایجاد 2سایت BTS روستایی در روستاهای موشمی و بردپهن زیلایی خبر داد و گفت:
سایت BTS روستایی ماشمی ظرف یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی اعتبار مورد نیاز احداث این 2 سایت را افزون بر 10 میلیارد ریال ذکر کرد.
** خرید 10 میلیارد ریال تجهیزات آموزشی
مدیرآموزش و پرورش عشایر کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت که در یک سال گذشته نیز افزون بر 10 میلیارد ریال انواع وسایل و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش ، نوسازی و تجهیز مدارس و همراهی خیران تحویل مدارس عشایری شده است.
اسماعیل رضایی تعداد دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد در واحدهای مختلف آموزشی و در مقاطع مختلف تحصیلی را نیز سه هزار و 570 نفر دانست و گفت: این تعداد دانش آموزان در بیش از 340 مدرسه عشایری مشغول به تحصیل هستند.
وی ابراز داشت: حدود نیمی از این دانش آموزان در بخش مارگون و منطقه محروم زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد هستند.
بیش از 12درصد در قالب 11هزار و 120 خانوار از مجموع جمعیت 700هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد عشایر هستند.
این میزان جمعیت از 6 ایل بومی، 2 طایفه قشقایی ، 16 تیره ، 181 طایفه و بیش از یکهزار و 110 تش(اولاد) شکل گرفته است.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.