به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه وقف در یاسوج اظهار داشت: این میزان اعتبار از محل بودجه دولتی نیست بلکه از درآمدهای بقاع متبرکه یا کمک مردم استان و خیران بومی و غیربومی تأمین می شود.
وی افزود: دهه وقف امسال از 15 تا 24 آبان است و رویکرد اساسی برنامه های آن نیز معرفی و شناساندن هر چه بیشتر آثار مثبت، خدمات و برکات وقف خواهد بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چنانچه فرهنگ وقف به معنای واقعی در جامعه ترویج، احیا و نهادینه شود بخش عمده ای از مسائل و مشکلات کاهش می یابد.
حجت الاسلام جنتی پور عنوان کرد: مهمترین اهداف، آثار مثبت، خدمات و برکات وقف در جامعه شامل تقویت و بهبود وضعیت اقتصادی مردم، توزیع عادلانه ثروت و جلوگیری از تمرکز آن، شکل گیری مکان ها و فضاهای خدماتی جدید در زمینه های مختلف و کمک به کاهش انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی است.
وی ابراز داشت: وقف به دلیل داشتن گستره متعدد مختص حوزه خاصی نیست و می تواند تمامی بخش ها و امور را شامل شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقف به عنوان فرهنگ دینی، سنت حسنه، صدقه جاریه و احسان ماندگار باید بیش از پیش بین مردم این استان نهادینه شده و گسترش یابد.
حجت الاسلام جنتی پور اظهار داشت: سه سال اخیر اقدام ها و حرکت های مهمی برای ترویج فرهنگ وقف و احیای موقوفات در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده که از عمده ترین آنها می توان به ایجاد یک موقوفه قرآنی و تثبیت مالکیت تعدادی از موقوفات با سنددار کردن آنها اشاره کرد.
وی افزود: هم اینک تعدادی مربی در تنها موقوفه قرآنی کهگیلویه و بویراحمد که در شهر یاسوج دایر است آموزش های لازم را ارائه می دهند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه موقوفات شامل 2 نوع انتفاعی و منفعتی است، بیان کرد: موقوفه انتفاعی شامل مسجد و حسینیه دارای فواید عمومی بوده و مردم می توانند از آن استفاده کنند اما موقوفه منفعتی دارای درآمد است.
حجت الاسلام جنتی پور عنوان کرد: درآمد هر موقوفه باید در راستای نیت واقف هزینه شود و نمی توان کوچکترین دخل، تصرف یا تغییری در آن ایجاد کرد.
وی ابراز داشت: مهمترین برنامه های دهه وقف امسال در کهگیلویه و بویراحمد شامل نواختن زنگ وقف در مدارس به منظور ترویج روزافزون آن بین دانش آموزان، غبار روبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان، برپایی نمایشگاه «همه واقف باشیم» در راستای شناساندن اهمیت وقف و برکات متعدد آن، توزیع کتاب و بروشور در زمینه وقف بین مردم و برگزاری همایش وقف و رسانه با هدف تجلیل از واقفان برتر و خبرنگاران فعال در حوزه ترویج فرهنگ وقف است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 225 موقوفه است.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.