به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد جواد جعفری روز پنجشنبه در نشست مشترک حوزه علمیه خواهران و حوزه معاونت سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، افزود: مشارکت در امر مقدس سوادآموزی وظیفه‌ای ارزشمند بوده و نیازمند عزم ملی، مشارکت عموم جامعه و نهادهای مختلف است.
وی افزود: حوزه علمیه خواهران در شناسایی بی سوادان و اجرای طرح نماز کلید بهشت در فعالیت‌های سوادآموزی همکاری می‌کنند.
حجت الاسلام جعفری بیان کرد: حوزه‌های علمیه از دیرباز در بخش‌های فرهنگی و دینی جامعه به اشکال مختلف نقش تأثیرگذاری داشته است.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: وجود حدود هفت درصد جمعیت 10 تا 49 سال استان به عنوان بی سواد ضرورت مشارکت ادارات، نهادها، دستگاه‌های اجرایی، مؤسسه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد را برای زدودن جهل و بی سوادی از جامعه ایجاد کرده است.
سید حمدالله خواهش نیک افزود: همچنین وجود 16 مرکز یادگیری محلی در استان فرصتی برای حضور طلبه‌های حوزه علمیه خواهران برای آموزش مهارت‌ها به بانوان به عنوان بیشترین مخاطبان جامعه سوادآموزی استان است.
وی تصریح کرد: در کارگاه‌ها آموزش نماز کلید بهشت طلبه‌های حوزه علمیه خواهران مشارکت کردند و براساس تفاهم نامه این همکاری‌ها ادامه دارد.
تعهد امسال این استان در زمینه سوادآموزی در هر سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد، پنج هزار و 635 نفر است.
تعهد سال 1396 کهگیلویه و بویراحمد در زمینه سوادآموزی در هر سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد چهار هزار و 600 نفر بود که به طور کامل تحقق یافت.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 میزان باسوادی گروه سنی 10 تا 49 سال در کهگیلویه و بویراحمد 92.7 درصد است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.