طی چند روز گذشته فیلمی از گرفتار شدن یک قلاده خوک وحشی در حیاط خانه‌ای و شکار آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که سرانجام با تلاش‌های شبانه روزی مکان و عاملان آن شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.
محسن جعفری نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فیلم شکار غیرمجاز این خوک طی 2 مرحله در فضای مجازی منتشر شده بود.
وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده و کارشناسی دقیق از فیلم‌های منتشر شده و تلاش همکاران محیط زیست استان مشخص شد که این اتفاق در حوزه استحفاظی کهگیلویه و بویراحمد نبوده و مربوط به یکی از روستا‌های اطراف شهرستان بهبهان در استان خوزستان بوده است.
جعفری نژاد بیان کرد: در این راستا سه نفر از عاملان شکار غیرمجاز این حیوان شناسایی شده اند که با هماهنگی‌های صورت گرفته با حفاظت محیط زیست شهرستان بهبهان برای متخلفان پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی عنوان کرد: حفاظت از گونه‌های جانوری و زیستی حد و مرزی ندارد و در هر استان و منطقه‌ای که باشد نیرو‌های حفاظت محیط زیست آن را وظیفه خود می‌دانند.
کهگیلویه و بویراحمد با توجه به موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر 20 درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود 40 درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.
هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت 93 هزار و 660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235 هکتار، خامی با وسعت 25 هزار و 671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با 2 هزار 4287 هکتار و سیوک با 12 هزار 858 هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.