عزیز فیلی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک هزار و 700 میلیارد ریال از این میزان در قالب تسهیلات بانکی و 370 میلیارد ریال نیز از طریق کمک های بلاعوض به استان ابلاغ شده است.
وی بیان کرد: بانک های عامل و همچنین افراد واجد شرایط برای پرداخت تسهیلات مشخص شده و عمده کمک ها در شهرستان های بویراحمد و دنا با توجه به میزان افزایش خسارت ها بوده است.
فیلی با بیان اینکه میزان برآورد خسارات ناشی از زلزله های رخ داده در اردیبهشت سال جاری در استان حدود 2 هزار و 500 میلیارد ریال بوده است، گفت: دولت در این راستا توجه ویژه ای به استان داشته و در حد بروز یک زلزله مهیب با قدرت بالا کمک کرده است.
وی تصریح کرد: سود تسهیلات پرداختی به خسارت دیدگان در روستاها چهار و در مناطق شهری نیز پنج درصد تعیین شده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین تاکید کرد: تسهیلات پرداختی به متقاضیان در بخش های مختلف شامل تاسیسات زیربنایی، آب ، برق، مخابرات، ساختمان های دولتی ،منابع آبی، کشاورزی ، راه و مناطق مسکونی خواهد بود.
وی تصریح کرد: افزون بر یک هزار و 600 میلیارد ریال از این میزان خسارت وارد شده در بخش منازل مسکونی بوده که عمده آنها در روستاهای شهرستان های بویراحمد و دنا است.
فیلی گفت: بر اساس اعلام مدیریت بحران استانداری شمار منازل مسکونی خسارت دیده در 2 شهرستان بویراحمد و دنا به ویژه در روستاها افزون بر پنج هزار مورد بوده است که 10 تا بالای 90 درصد خسارت دیده اند.
وی ادامه داد: از همان زمان بروز زمین لرزه ها 25 تیم ارزیاب پنج نفره از کارشناسان دستگاه های متولی از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئولیت ارزیابی و کارشناسی از منازل مسکونی در استان را بر عهده گرفته بودند که بر اساس اعلام آنها بیش از سه هزار و 800 واحد مسکونی خسارت دیده ، دچار تخریب و ترکیدگی شدید شناسایی شد.
بر اساس اعلام مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد در اثر بروز 43 زمین لرزه در ماه های اردیبهشت و خرداد سال جاری در سطح شهرستان های بویراحمد و دنا 280 نفر نیز مصدوم شدند.
از مجموع 43 زمین لرزه رخ داده در این مدت یک مورد بالای 5 ریشتر ، سه مورد بین چهار تا 5 ریشتر، سه مورد بین سه تا چهار و مابقی نیز کمتر از سه ریشتر بود.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.