جهانگیر زمانی مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد زائر 150 هزار نفر در مرز شلمچه و 350 هزار نفر از سوی موکب های مستقر در استان پذیرایی شدند.
وی با بیان اینکه هم اکنون 2 موکب از این استان در مرز شلمچه فعال است افزود: این زائران در نوبت‌های صبحانه، ناهار، شام و اسکان پذیرایی شدند.
زمانی مقدم اظهار داشت: از تعداد زائران پذیرایی شده در مرز شلمچه بیش از 50 هزار نفر زائر خارجی از پاکستان، افغانستان، فرانسه، آذربایجان و گرجستان بوده است.
وی بیان کرد: 28 موکب پذیرایی از زائران اربعین از سوی مجموعه نیکوکاران و دستگاه‌های اجرایی این استان در مسیر زائران تا نجف اشرف برپا شد.
زمانی مقدم ابراز کرد: به‌منظور ارائه خدمات به زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی 18 موکب تا شلمچه برپا شد.
وی اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد در خارج از مرز 9 موکب را در مسیر نجف تا کربلا مدیریت می‌کند که از این تعداد سه مورد در صحن حضرت زهرا، سه مورد در جاده نجف کربلا در کنار عمودهای 172، 836 و 1040 و سه موکب دیگر روبه روی مدرسه آیت الله سیستانی جنب بیمارستان امام علی (ع) در عراق برپا شده است.
وی ابراز کرد: یک هکتار زمین در مرز شلمچه به استان اختصاص داده شده که موکب شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در این مکان ساخته شد.
زمانی مقدم افزود: یکهزارو 163 نفر در این موکب‌ها به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند که از این تعداد 250 خادم در موکب های مستقر در عراق هستند.
در اربعین سال گذشته موکب‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در شلمچه، کربلا و نجف برپا بود که از 144 هزار زائر خارجی از کشورهای هند، آذربایجان، پاکستان در مرز شلمچه پذیرایی کردند.
سال گذشته افزون بر 10 هزار نفر از مردم کهگیلویه و بویراحمد در آیین پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند.
یک میلیون و 500 هزار نفر از زائران اربعین حسینی در موکب‌های مستقر این استان در مسیر نجف - کربلا پذیرایی شدند.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.