به گزارش ایرنا، جعفر گوهرگانی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: وضعیت کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری نسبت به استان های دیگر مطلوب است.
وی افزود: امسال سه هزار و 60 میلیارد ریال تسهیلات از محل های مختلف برای ایجاد اشتغال در استان اختصاص یافت که از این میزان تاکنون یک هزار و 70 میلیارد ریال از محل اشتغال روستایی و عشایری جذب شده است.
گوهرگانی بیان کرد: از این میزان هم اینک بیش از 73 درصد پرداختی به متقاضیان طرح های اشتغال روستایی کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
وی عنوان کرد: همچنین برای فاز دوم تسهیلات روستایی و عشایری به این استان 100 درصد مبلغ تسهیلات به کهگیلویه و بویراحمد تعلق گرفته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در صورتی مبلغ تسهیلات فاز دوم به بانک ها و دستگاه های اجرایی استان ابلاغ می شود که آن ها 90 درصد با متقاضیان طرح ها انعقاد قرارداد داشته باشند و یا 75 درصد پرداختی داشته باشد.
وی ابراز داشت: هماهنگی بین بخشی و تعامل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک های استان و دستگاه های اجرایی در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی قابل تقدیر است.
گوهرگانی افزود: باید توسط متولیان امر جلوی انحراف تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری و اشتغال فراگیر در این استان گرفته و به سودجویان اجازه این کار داده نشود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تحقق این امر مهم باید بازرسی و نظارت بر پرداخت این تسهیلات افزایش یابد.
وی ابراز داشت: باید طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد که به سبب وضعیت بازار و برخی نوسانات دچار ضعف شده اند شناسایی و در اولویت دریافت تسهیلات روستایی و عشایری باشند.
گوهرگانی بیان کرد: در مجموع این تسهیلات باید در اختیار متقاضیان جویای کار و تولید پایدار قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر شناسایی و تشویق فارغ التحصیلان جویای کار و مرتبط با موضوع بخش تولید در راستای گسترش صنایع آبزی پروری در این استان تاکید کرد.
گوهرگانی عنوان کرد: تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه صنایع تبدیلی آبزیان، خوراک آن ها و دیگر موارد به متقاضیان ارائه خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هم اکنون هیچ طرحی در کارتابل این اداره کل در سامانه کارا وجود ندارد و همگی تعیین تکلیف شده اند، افزود: باید طرح های موجود در بانک ها و دستگاه های اجرایی هر چه سریع تر تعیین تکلیف و گزارش و نتیجه نهایی آن ها به این اداره کل اعلام شود.
پروانه نیک مرام گفت: هم اینک میزان 783 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
وی ابراز داشت: عملکرد همه بانک های متولی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی این استان به ویژه صندوق کارآفرینی امید و جهاد کشاورزی مطلوب است.
نیک مرام بیان کرد: هدف مسئولان در ارائه تسهیلات اشتغال روستایی پول پاشی نبوده و اساس کار فراهم نمودن زمینه اشتغال پایدار برای افراد پای کار بوده است.
وی تصریح کرد: سهم سال 1397 کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری 2 هزار و 140 میلیارد ریال است که مرحله نخست آن شامل یک هزار و 70 میلیارد ریال اوایل امسال جذب شد و مرحله دوم نیز به همین میزان به این استان تعلق گرفت.
نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال 1395، 17.7 درصد بوده که در سال 1396، با 4.4 درصد کاهش به 13.3 درصد رسید.
امسال دولت در حوزه اشتغال بیش از 100 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که بخش عمده‌ای از این اعتبار سهم اشتغال روستایی است.
این تسهیلات به تمام کسانی که قادر به راه اندازی کسب و کار در محدوده روستاها باشند به ویژه در فعالیت دامداری، پرورش طیور و آبزیان، صنایع دستی و طرح‌های گردشگری و طبیعت گردی، صنایع تبدیلی و بسته بندی مواد غذایی پرداخت می‌شود.
کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 46 درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.