علی مرادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: این میزان خسارت از سوی کارشناسان در بخش های دام، طیور، محصولات زراعی و باغی،منابع آب و خاک و امور زیربنایی حوزه کشاورزی گچساران برآورد شده است.
وی بیان کرد: از این میزان خسارت وارده 33 میلیاردو 380 میلیون ریال در بخش زراعی و باغی بوده است.
مرادی ادامه داد: بر اثر بارندگی اخیر و جاری شدن سیل 185 هکتار از محصولات زراعی این شهرستان(برنج، ذرت، سبزی ) به میزان 40 تا 100درصد خسارت دیده اند.
وی گفت: 250 هکتار از باغات این شهرستان بر اثر بارش تگرد و باران اخیر 10 تا 20 درصد خسارت دیده اند.
مرادی ابراز کرد: این میزان خسارت به باغات مناطق بویراحمد گرمسیری، آبدالان، تلخاب شیرین، سربیشه و خربل وارد شد.
وی میزان خسارت وارده به بخش دام و طیور را 12 میلیارد و 600 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: بر اثر بارندگی های اخیر در گچساران 220 راس دام سبک و سنگین در این شهرستان تلف شد.
مرادی ادامه داد: همچنین 350 کلونی زنبور عسل بر اثر بارندگی چند روز گذشته در این شهرستان دچار خسارت شدند.
وی افزود: 32 میلیاردو 600 میلیون ریال خسارت بر اثر بارندگی چند روز گذشته به قنوات و شبکه های تحت فشار، جاده بین مزارع و کانال های آبیاری کشاورزی این شهرستان وارد شد.
وی ادامه داد: در این زمینه 3.8 کیلومتر جاده بین مزارع، 840 متر قنوات، یکهزارو 700 متر کانال آبیاری کشاورزی و 100 هکتار اراضی تحت فشار این شهرستان دچار خسارت شدند.
وی گفت: در این زمینه گزارش جامعی از میزان خسارت های وارده به زیرساخت های کشاورزی این شهرستان به ستاد بحران گچساران و ستاد بحران سازمان جهاد کشاورزی استان ارسال شد.
سالانه بیش از 96 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان گچساران تولید می شود.
بخش مرکزی شهرستان گچساران سه دهستان، 120 روستا و 26 هزار و 638 نفر جمعیت روستایی و 10 هزار نفر جمعیت عشایری دارد که شغل بسیاری از آنان کشاورزی و دامپروری است.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.