به گزارش ایرنا، بهمن رحمتی روز شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: از مجموع 265 مورد واحد تولیدی فعال مشمول استاندارد اجباری 119 مورد آن دارای نشان استاندارد معتبر هستند.
وی تصریح کرد: 190 مورد از مجموع این واحدهای تولیدی فعال در بخش مصالح ساختمانی هستند که تنها 51 مورد معادل کمتر از 27درصد آنها پروانه استاندارد و نشان کیفیت کالا دریافت کرده اند.
رحمتی با بیان اینکه همچنین بیش از 90درصد دستگاه های نانوایی های صنعتی در سطح استان غیراستاندارد هستند، گفت: تاکنون 150 مورد از نانوایی های متخلف به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده اند و حکم محکومیت آنها صادر شده است.
وی با تاکید بر ضرورت نشان استاندارد در وسایل شهربازی کودکان در شهرهای مختلف استان نیز گفت: در شهرستان بویراحمد 56 شهربازی معادل 60درصد دارای مجوز و 36 مورد بدون مجوز مشغول فعالیت هستند.
وی ابراز داشت: در شهرستان کهگیلویه، لنده، چرام و شهر سوق نیز 42 مورد وسایل شهربازی دارای مجوز و 14مورد فاقد استاندارد هستند.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: همچنین در شهرستان های بهمئی و گچساران نیز 17 درصد مجوز استاندارد دریافت کرده اند.
وی با بیان اینکه شهربازی های شهرستان باشت با پوشش 33درصدی نشان استاندارد مواجه هستند، گفت: در مجموع حدود 50درصد شهربازی های کهگیلویه وبویراحمد نشان استاندارد دریافت کرده اند.
رحمتی یادآور شد: ظرف هفت ماه گذشته سال جاری تاکنون پروانه 18 واحد تولیدی در بخش های مختلف ابطال شده است.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه وبویراحمد گفت: همچنین در این مدت در ارزیابی و انطباق صدور و تمدید پروانه اجباری، 11 پروانه کاربردی استاندارد اجباری در استان صادر شده است.
رحمتی یادآور شد که در این مدت و از ابتدای سال جاری تاکنون 2 هزار و 900 مورد بازرسی و کنترل بازار عرضه کالا و خدمات و 115 مورد بازرسی از مهدکودک ها و رستوران های این استان انجام شده است.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.