پروانه نیک مرام روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای 6 ماهه دوم سال جاری نیز 300 تعاونی غیر فعال تعیین تکلیف و از آمار و اطلاعات این اداره کل خارج خواهند شد.
وی افزود: رویکرد و راهبرد اساسی این اداره کل در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، کارآمدی و تثبیت فعالیت و وضعیت موجود اشتغال تعاونی‌های تولیدی فعال در بخش‌های مختلف است.
نیک مرام بیان کرد: تعداد تعاونی‌های فعال یک هزار و 408 مورد، تعاونی‌های غیر فعال یک هزار و 35 مورد و تعاونی‌های در دست اجرا 722 مورد هستند.
وی عنوان کرد: در مجموع 107 تعاونی در کهگیلویه و بویراحمد با مبلغ یک هزار و 740 میلیارد ریال و با اشتغالزایی 2 هزار و 459 نفر در سامانه کارا ثبت نام شدند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از این تعداد 47 طرح با اشتغالزایی 815 نفر در کمیته فنی اشتغال تصویب و به بانک‌های عامل استان ارسال شدند.
وی ابراز داشت: از مجموع 47 طرح تاکنون 34 طرح به مبلغ 190 میلیارد ریال و با اشتغالزایی 588 نفر تسهیلات روستایی و عشایری پرداخت شده و 13 طرح دیگر در مرحله پرداخت هستند.
وی ایجاد تعاونی‌های تخصصی، کارآمد و توانمند برای نقش آفرینی در ابعاد مختلف جامعه ضروری دانست و گفت: تقویت و حمایت از تعاونی‌ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت آنان در دستور کار قرار گرفته است.
نیک مرام همچنین یکی از اهداف و اولویت‌های مهم این اداره کل را توسعه تعاونی‌ها برای بانوان دانست و افزود: بانوان در تحقق شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» و نیز عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی نقش مؤثری دارند.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.