به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز دوشنبه در نشست مناسب سازی مکان های عمومی و مبلمان شهری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این میزان اعتبار برای بهبود وضعیت معابر عمومی، پیاده روها، پارک ها، بانک ها، سرویس های بهداشتی عمومی و ورودی دستگاه های اجرایی استان در راستای سهولت در رفت و آمد سالمندان، معلولان و جانبازان اختصاص یافته و هزینه می شود.
وی افزود: سالمندان، معلولان و جانبازان نیز همچون دیگر افراد جامعه حق استفاده از فضا‌های شهری و انواع خدمات و امکانات را دارند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدیران دستگاه ‌های اجرایی دارای ساختمان قدیمی در استان باید از محل اعتبارات تعمیر و تجهیز اقدام به مناسب سازی ساختمان ‌های اداری برای سالمندان، معلولان و جانبازان کنند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
فیلی عنوان کرد: مناسب سازی مجتمع ‌های رفاهی و تفریحی بین راهی و ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری کهگیلویه و بویراحمد نیز برای تسهیل در رفت و آمد سالمندان، معلولان و جانبازان ضروری است.
سید علیرضا موسوی امجد مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بر اساس قانون جامع حمایت از معلولان تمامی وزارتخانه ‌ها و شرکت‌ های دولتی و خصوصی موظفند هنگام ساخت مکان های عمومی، ساختمان ها و مراکز تفریحی و رفاهی بین راهی موضوع مهم تردد آسان سالمندان، معلولان و جانبازان را مدنظر قرار دهند.
57 هزار و 342 نفر از جمعیت 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد سالمند است.
افزون بر 18 هزار معلول در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که از این تعداد 10 هزار و 269 نفر دچار معلولیت مادرزادی هستند.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.