به گزارش ایرنا، محمود پیروزه روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، به مناسبت بزرگداشت هفته ملی کودک اظهار داشت: با توجه به شعار هفته ملی کودک امسال با عنوان «آینده را باید ساخت» برنامه های آموزنده و متنوعی در این هفته همزمان با سراسر کشور برگزار خواهند شد.
وی افزود: ایستگاه نقاشی با موضوع محیط زیست، مرحله استانی جشنواره بین الملی قصه گویی در هجدهم مهر ماه، برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری کارگاه های فرهنگی و هنری و دیدار با استاندار و نماینده ولایت فقیه در استان از جمله برنامه های کانون در این هفته است.
پیروزه بیان کرد: برای نخستین بار مسابقه ادبی «من از تو می خواهم» بین دانش آموزان سراسر استان در مقاطع چهارم و پنجم و ششم ابتدایی در هفته ملی کودک امسال برگزار خواهد شد.
وی عنوان کرد: هم اینک 15 هزار نفر کودک و نوجوان در این استان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که به مناسبت هفته ملی کودک عضویت افراد جدید در این نهاد به صورت رایگان است.
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این کانون ۱۱ مرکز ثابت، ۵ مرکز سیار و 2 مرکز پستی در استان دارد و پیرامون 44 محور برای جامعه هدف خود مشغول به فعالیت است.
وی ابراز داشت:110 هزار جلد کتاب در این مراکز موجود است و در کهگیلویه و بویراحمد مناطقی از جمله دیشموک، چرام و لوداب فاقد کتابخانه و مرکز فرهنگی هنری هستند.
پیروزه بر مهارت آموزی هر چه بیشتر نوجوانان تاکید کرد و گفت: جوانان می توانند در ساختن آینده بهتر یاور خانواده ها و جامعه باشند.
وی افزود: همچنین مستندی از روحانی «اسماعیل آذری نژاد» از اهالی شهرستان کهگیلویه که به روستا های دورافتاده استان سفر می کند و به قصه گویی و کمک به کودکان می پردازد با همکاری کانون تهران و کانون این استان ساخته شده است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.