سیاوش رشته دراز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار از محل بازآفرینی شهری به اجرای فاز دوم خیابان بلادیان، جوار سازی و کف سازی محله های سادات و لبنان، جدول گذاری محلات سادات و لبنان، توسعه پارک محله لبنان و احداث سالن پلاتو اختصاص یافت.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی سالن پلاتو شهر دوگنبدان در زمینی به مساحت 470 متر مربع با اعتباری بیش از چهار میلیاردو 700 میلیون ریال امسال اجرا خواهد شد.
رشته دراز ابراز کرد: همچنان امسال آسفالت محله سادات به حجم 30 هزار متر مربع با اعتبار شش میلیاردو 500 میلیون ریال انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: از محل اعتبارات باز آفرینی شهری تاکنون سه پروژه با اعتباری بیش از 74 میلیاردو 500 میلیون ریال در بافت فرسوده دوگنبدان اجرا شد.
رشته دراز ادامه داد: این طرح ها شامل فاز اول خیابان بلادیان با اعتبار بیش از 67 میلیارد ریال، کتابخانه رودکی با پنج میلیارد ریال و فضای سبز و پارک محله ای بردستانی به مساحت دو هزار و 200متر مربع و اعتبار 2 میلیاردو 500 میلیون ریال است.
وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 36 پلاک در محله های سادات، لبنان، رادک و کیامرثی با اعتباری بیش از پنج میلیاردو 400 میلیون ریال خریداری شده است.
رشته دراز افزود: طرح‌های بازآفرینی شهری در محله های سادات، رادک، لبنان،کیامرثی و مرکز شهر دوگنبدان اجرا خواهد شد.
وی بیان کرد: هم اینک در زمینه بازآفرینی شهری حدود سه هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهر گچساران به کمک بنیاد مسکن، شهرداری و سازمان فنی مهندسی در دست اجراست.
طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که سال 1387 تصویب شده بود چند سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود اما در دولت یازدهم عملیات اجرایی آن آغاز شد.
20 هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند که آسیب‌های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی و انسان‌ساز آنها را تهدید می‌کند و این طرح فرصتی برای کاهش این آسیب‌هاست.
شهر دوگنبدان مرکز شهرستان نفت‌خیز گچساران با 100 هزار نفر جمعیت در 157 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.