مدیر فرودگاه یاسوج با ابراز امیدواری از برقراری پروازهای فرودگاه این شهر در آینده نزدیک، گفت: به وعده مدیران ایرلاین‌ها برای برقراری پرواز فرودگاه یاسوج خوشبین هستیم.

علی محسنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در یاسوج، با تشریح آخرین مذاکرات برخی از مسئولان کشوری و استانی برای برقراری پروازهای فرودگاه یاسوج، اظهار داشت: شهریور ماه امسال جلسه‌ای با حضور نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، مدیران تعدادی از ایرلاین های مطرح کشور مانند ماهان، آتا، قشم و پارس در دفتر معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری برقرار شد.

وی گفت:‌ همه مسائل و موارد مدنظر ایرلاین‌ها در این جلسه مطرح شد و مصوبات خوبی هم از جمله اینکه مقرر شد ظرف پروسه کمتر از یک‌ماه شرکت آتا مشروط به اینکه مسائل و مشکلات مربوط به "‌ام برائر" برطرف شود، نسبت به برقراری پروازها اقدام کند.

مدیر فرودگاه یاسوج افزود: در این نشست همچنین شرکت هواپیمایی قشم خواستار بازده زمانی با هدف بررسی موضوع برقراری پروازها در فرودگاه یاسوج شد و اکنون در حال بررسی چگونگی برقراری این پروازها است.

محسنیان با تاکید براینکه نتیجه و مصوبات این نشست هنوز بطور قطعی نهایی نشده است، یادآور شد: وقتی که نتایج به مرحله قطعی و نهایی رسید اطلاع رسانی ها به مردم صورت خواهد گرفت.

وی‌گفت: مسئولان استان در حال پیگیری موضوع برقراری پروازها در فرودگاه یاسوج هستند و دغدغه‌ای بزرگتر از برقراری پروازها نداریم اما شرایط مملکت شرایط خاصی است و تلاش می‌کنیم هرچه زودتر پروازها را در این فرودگاه برقرار کنیم. 

مدیر فرودگاه یاسوج در پاسخ به این سئوال که آیا تا یک‌ماه آینده پروازها در فرودگاه از سرگرفته می‌شود یا خیر؟ هم اظهارداشت:‌ خوشبین هستیم ایرلاین هایی که قول داده اند به قول شان عمل کنند.

مدیران فرودگاه‌ها اختیاری در افزایش نرخ بلیت ها ندارند

محسنیان در ادامه تاکید کرد که در بحث نرخ بلیت‌های پروازها، مدیران فرودگاه‌های‌کشور هیچ اختیاری ندارند و نرخ گذاری بلیت‌ها در حیطه اختیارات سازمان هواپیمایی کشوری است.

وی در پاسخ به این سئوال‌که با برقراری پروازهای فرودگاه یاسوج آیا امکان کاهش قیمت بلیت‌های پروازها بدلیل شرایط اقتصادی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد یا خیر؟ هم اظهار داشت:‌ فعلا به مرحله قیمت بلیت نرسیده ایم اما سعی می‌کنیم که در قیمت بلیت‌ها حتی الامکان مسائل قومی و اجتماعی و معیشت منطقه را مدنظر قرار داده و موارد مدنظر مردم این استان را به ایرلاین ها انتقال می دهیم.

مدیر فرودگاه یاسوج گفت:‌ روش قیمت گذاری بلیت‌ها اینگونه است که سازمان هواپیمایی‌کشور یک نرخ پایه‌ای را برای یک مسیر اعلام و شرکت هواپیمایی براساس میزان عرضه و تقاضا و سایر شرایط تاثیرگذار در بازار بلیت، قیمت‌ها را مشخص می‌کند و ممکن است در هر پرواز، قیمت‌های شناور با نرخ‌های متفاوتی را اعلام کنند.

اطلاع رسانی از وضعیت پرداخت بیمه جانباختگان ATR  برعهده سازمان هواپیمایی کشوری است

محسنیان افزود:‌ در تلاشیم اگر فاز دوم پروازهای فرودگاه یاسوج برقرار شود پروازها را با نرخ‌های معقول‌تری برقرار کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا بیمه تمام جانباختگان سانحه هوایی ATR یاسوج پرداخت شده است یا خیر؟ هم تصریح کرد: در بحث پرداخت بیمه حادثه دیدگان ATR اطلاعی ندارم و در حیطه اختیارات ما نیست.

محسنیان تاکید کرد: اطلاع رسانی در این خصوص در حیطه اختیارات سازمان هواپیمایی کشوری است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، هواپیمای ATR یاسوج در روز 29 بهمن 1396 در ارتفاعات دنا سقوط کرد و بعد از گذشت 120 روز اجساد 66 مسافر و خدمه آن سانحه تاسفبار هوایی تحویل خانواده‌های شان شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.