به گزارش ایرنا، وحید مرندی مقدم روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این قانون از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب و اسفند سال 1396 نیز به اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان ها ابلاغ شد.
وی افزود: این قانون جایگزین قانون ملی استاندارد شد و تصویب آن نیز بیانگر همت و اراده دولت برای گسترش روزافزون فرهنگ استاندارد در جامعه و بین قشرهای مختلف مردم است.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران بیان کرد: بر اساس این قانون تمامی وزارتخانه ها، سازمان ها و دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی کشور ملزم به استاندارد کردن فعالیت های خود در 2 عرصه تولید کالا و ارائه خدمات هستند.
مرندی مقدم عنوان کرد: سازمان ملی استاندارد ایران بر نحوه اجرای این قانون نظارت دقیق، اصولی و مستمر خواهد داشت.
وی ابراز داشت: اجرای کامل این قانون مستلزم همت و همکاری تمامی وزارتخانه ها، سازمان ها و دستگاه های اجرایی کشور است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: موضوع استاندارد اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد و هزینه کردن برای آن نیز نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود.
عزیز فیلی اظهار داشت: هر چند که تاکنون تلاش های ارزنده ای در زمینه ارتقای جایگاه استاندارد و ترویج فرهنگ آن در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده اما ناکافی به نظر می رسد.
وی افزود: مبحث استاندارد به دلیل حاکمیتی بودن همواره مورد توجه جدی دولت ها و مسئولان اجرایی کشور و کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان نیازمند تجهیز امکانات و تقویت هر چه بیشتر بوده و انتظار می رود که مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران اقدام های لازم را در این زمینه انجام دهند.
فیلی عنوان کرد: تحقق این امر مهم سبب بهبود کنترل کیفیت انواع کالاها و خدمات در کهگیلویه و بویراحمد می شود.
مدیرکل جدید استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این اداره کل برای دستیابی بهتر به اهداف و برنامه های خود نیازمند حمایت و همدلی همه جانبه مدیران اجرایی و نهادهای دولتی استان است.
بهمن رحمتی اظهار داشت: همت جدی مسئولان و نیروهای اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد توسعه مقوله مهم استانداردسازی در استان است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج نیز با اشاره به 14 اکتبر مصادف با 22 مهر 1397 روز جهانی استاندارد، گفت: ارتباط تنگاتنگ بین بخش خصوصی و اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی این استان ضروری است و انتظار می رود که به زودی تحقق یابد.
جبار کیانی پور اظهار داشت: در این صورت تولیدکنندگان بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد احساس می کنند که مقوله استاندارد مکمل کار آنهاست و باید بیش از پیش آن را در تولید محصولات و ارائه خدمات خود رعایت کنند.
وی افزود: توسعه فرهنگ استاندارد در کهگیلویه و بویراحمد و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی آن می تواند در اشتغالزایی و بهبود فضای کسب و کار استان نقش آفرینی کند.
بهمن رحمتی در این آیین به عنوان مدیرکل جدید استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات سید مهدی متقیان مدیرکل پیشین تجلیل شد.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.