به گزارش ایرنا، هادی زارع پور روز چهارشنبه در آئین بازگشایی مدارس دانش آموزان عشایر در منطقه زیلایی شهرستان بویراحمد، اظهار داشت: این بسته های فرهنگی از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره)، کمک های خیرین و نوسازی مدارس تهیه شده بود.
وی افزود: همچنین در آستانه سال تحصیلی جدید مبلغ 10 میلیارد ریال برای تجهیز مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد.
زارع پور بیان کرد: این تجهیزات شامل کولر، یخچال، آب سردکن، سیستم هوشمند، فتوکپی، رایانه، چابگر و صندلی بوده است.
وی عنوان کرد: در سال جاری حدود سه میلیارد و 800 میلیون ریال توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح نیز به تعمیر، مرمت، شاداب سازی 25 مدرسه در پنج دهستان استان اختصاص یافته است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اینک مقرر شده از این میزان حدود 700 میلیون ریال برای مدارس دهستان زیلایی هزینه شود.
وی ابراز داشت: علی رغم برخی محدودیت ها آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در چند سال اخیر شاهد موفقیت های چشمگیر بوده است.
زارع پور بیان کرد: در چهار سال اخیر فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 750 رتبه علمی کسب کرده اند که تنها در سال 97 دانش آموزان مناطق عشایری این استان ۴۷ رتبه برتر کنکور سراسری را کسب کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ایجاد فرصت برابر آموزش برای همه دانش ‌آموزان و واجب التعلیمان این استان از اهداف این اداره کل بوده و نمونه بارز این توجه آموزشی در استان تأسیس 15 مدرسه یک دانش‌آموزی در سال گذشته بوده است.
زارع پور بیان کرد: در بررسی ‌های علمی انجام‌شده و کارهای تحقیقاتی توسط پژوهشگران مشخص شده که بین آموزش ‌و پرورش و توسعه یک رابطه معناداری وجود دارد که مفهوم آن این است که اگر کشوری بخواهد به توسعه دست پیدا کند ناگزیر بوده که یک آموزش ‌و پرورش پویا، خلاق و به روز داشته باشد.
وی ابراز داشت: بر این اساس نقش آموزش ‌و پرورش در توسعه بنیادی و محوری یک کشور بسیار چشمگیر است.
رئیس آموزش و پرورش عشایر سیار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: از مجموع قبولی های امسال عشایر ۲۲ نفر در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، ۲۲ نفر در دانشگاه فرهنگیان، 2 نفر در دانشگاه افسری و یک نفر نیز در رشته مامایی قبول شدند.
اسماعیل رضایی نیک افزود: از تعداد 47 نفر قبولی دانش آموزان عشایر در کنکور سراسری 11 نفر از آن ها در منطقه زیلایی بوده اند که پنج نفر از آن ها نیز دختر بوده اند.
رضایی نیک تصریح کرد: تعداد دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد در مقاطع مختلف سه هزار و 600 نفر است که 2 هزار و 100 نفر از آن ها در منطقه زیلایی در حال تحصیل هستند.
در 25 مهر ماه سال جاری با همکاری موسسه خیریه رفاق سبز علوی غربالگری جسمی دانش آموزان عشایر از لحاظ بهداشت دهان و دندان و معاینات جسمی در منطقه زیلایی به‌صورت رایگان برای دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.
در این سفر یک ‌روزه آئین نمادین بازگشایی مدارس در روستا های پوله، چاهن، زیرنا و گرسرخ بالرود منطقه زیلایی با حضور مدیرکل آموزش‌ و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، رئیس آموزش و پرورش عشایر سیار استان، معاون امور اجتماعی استانداری، کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح استان، مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.
مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.
چهار درصد جمعیت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد یعنی سه هزار و 600 دانش‌آموز را، دانش آموزان عشایری تشکیل می‌دهند.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.