به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز سه شنبه در نشست توجیهی موکب داران کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت پیاده روی اربعین حسینی که در یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: امکانات و زیرساخت های لازم به زودی در این موکب ها فراهم می شود و مسئولان اجرایی استان نیز از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.
وی افزود: آیین پیاده روی اربعین حسینی به عنوان کنگره مهم مذهبی و فرهنگی شیعیان جهان همه ساله باشکوه تر از قبل برگزار می شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دستگاه های اجرایی این استان تا حد توان امکاناتی را در اختیار زائران و موکب های استان در آیین پیاده روی اربعین حسینی امسال قرار دهند.
فیلی عنوان کرد: مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد برای جلوگیری از ترافیک کاری در روزهای منتهی به اربعین حسینی امسال از هم اینک اقدام به هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم در زمینه های مختلف کنند.
وی ابراز داشت: کار مهم مستندسازی آیین پیاده روی اربعین حسینی امسال از سوی صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد و در راستای انعکاس بهتر آن انجام شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کمبودها و نقاط ضعف آیین پیاده روی اربعین حسینی سال گذشته در سال جاری تکرار نشود.
سید محمدکاظم نظری اظهار داشت: تعامل و همکاری مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان به منظور خدمات دهی مناسب تر به افراد شرکت کننده از استان در آیین پیاده روی اربعین حسینی امسال ضروری است.
وی افزود: با توجه به بروز برخی مشکلات در عراق لازم است که موکب داران و افراد شرکت کننده از کهگیلویه و بویراحمد در آیین پیاده روی اربعین حسینی امسال در زمینه مسائل امنیتی به ویژه در شهرهای نجف اشرف و کربلا بیش از پیش مراقب باشند.
نظری بیان کرد: آمادگی لازم برای پوشش امنیتی و انتظامی در موکب های مستفر در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تاکنون 24 موکب این استان برای ارائه خدمات به افراد شرکت کننده در آیین پیاده روی اربعین حسینی امسال نام نویسی کرده اند که از این تعداد 14 مورد در سامانه ملی اربعین حسینی ثبت و برای آنها پروانه فعالیت صادر شده است.
سرهنگ سید فرج الله نظرپور اظهار داشت: از مجموع این 24 موکب 9 مورد در شهرهای نجف اشرف و کربلا، 2 مورد در مرز شلمچه و مابقی نیز در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد مستقر می شوند.
وی افزود: اعزام موکب داران به شهرهای نجف اشرف و کربلا 10 روز قبل از آیین پیاده روی اربعین حسینی انجام می شود و حرکت زائران نیز یک هفته قبل از این آیین معنوی و فرهنگی آغاز خواهد شد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ارسال چهار ماده غذایی شامل گوشت قرمز و سفید، روغن و برنج به عراق در آیین پیاده روی اربعین حسینی امسال ممنوع است.
سرهنگ نظرپور عنوان کرد: در آیین پیاده روی اربعین حسینی امسال خودروها و کالاهای کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان های کشور به دلیل مسائل امنیتی از مرز مهران وارد عراق می شوند در حالی که پارسال این کار از طریق مرز شلمچه انجام شد.
وی ابراز داشت: به منظور برنامه ریزی های لازم برای خدمات رسانی بهتر به افراد شرکت کننده از کهگیلویه و بویراحمد در آیین پیاده روی اربعین حسینی امسال 10 کمیته در این استان تشکیل و فعال شده است.
سرهنگ نظرپور گفت: این کمیته ها شامل اطلاع رسانی، مستندسازی، فرهنگی، امنیتی، حمل و نقل، اعزام، بهداشت و درمان، اسکان، تغذیه و زیرساخت است.
وی اظهار داشت: آشپزها و مسئولان پذیرایی در موکب های کهگیلویه و بویراحمد در شهرهای نجف اشرف و کربلا ملزم به دادن آزمایش های پزشکی برای دریافت کارت سلامت هستند.
سرهنگ نظرپور افزود: فعالیت موکب های کهگیلویه و بویراحمد در شهرهای نجف اشرف و کربلا، مرز شلمچه و نقاط مختلف این استان ثبت و ضبط شود.
سال گذشته افزون بر 10 هزار نفر از مردم کهگیلویه و بویراحمد در آیین پیاده روی اربعین جسینی شرکت کردند.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.