فرید محبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد واحد مسکن مددجویی در مناطق شهری و روستایی 2 شهرستان بویراحمد و دنا واقع شده اند.
وی افزود: در مجموع به‌ منظور حمایت از منازل خسارت‌دیده مددجویان در زلزله‌ های امسال در استان، 849 مورد فعالیت عمرانی از جمله ساخت و بازسازی و تعمیرات مسکن مددجویی به مددجویان زلزله‌زده تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد ارائه می‌شود.
محبی بیان کرد: به‌منظور بازسازی منازل شهری 400 میلیون ریال تسهیلات و 60 میلیون ریال به‌صورت بلاعوض توسط بنیاد مسکن در نظر گرفته‌شده و این مبلغ برای منازل روستایی 300 میلیون ریال تسهیلات و 50 میلیون ریال بلاعوض است.
وی با اشاره به تعمیرات منازل خسارت‌دیده، عنوان کرد: 686 واحد زلزله‌زده تعمیراتی هستند که تا سقف 120 میلیون ریال تسهیلات برای تعمیر به مددجویان پرداخت می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پنج هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد این استان در مناطق زلزله‌ زده 2 شهرستان بویراحمد و دنا ساکن هستند.
وی ابراز داشت: بر اساس ارزیابی‌ های انجام شده بیشترین خسارت وارده مربوط به منازل مسکونی قدیمی بود.
تمامی واحدهای مسکن مددجویی در مناطق شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد بیمه زلزله و آتش ‌سوزی هستند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز پیش از این گفته بود که در خصوص پرداخت تسهیلات برای کمک به بازسازی و تعمیر منازل خسارت‌دیده مددجویان در زلزله ‌های امسال در استان آماده هرگونه همکاری با کمیته امداد وجود دارد.
وی با اشاره به بازپرداخت تسهیلات که به ‌صورت سفته زنجیره ‌ای توسط خود مددجویان ضمانت می‌شود، تصریح کرد: کارشناسی در خصوص ساخت منازل زلزله‌زده مددجویی صد درصد رایگان و از طریق ناظران بنیاد مسکن انجام می‌شود.
32 هزار خانوار با جمعیتی افزون بر 78 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند که حدود 9 درصد جمعیت این استان را شامل می شود.
بیش از 400 واحد مسکن مددجویی در شهرستان های بویراحمد و دنا بر اثر وقوع زلزله های امسال آسیب جدی دید.
43 زلزله و پس لرزه از 12 تا 23 اردیبهشت امسال در شهرستان‌های بویراحمد و دنا رخ داد.
از مجموع این 43 زلزله و پس لرزه یک مورد بالای پنج ریشتر، سه مورد بین چهار تا پنج ریشتر، سه مورد بین سه تا چهار ریشتر و مابقی نیز کمتر از سه ریشتر بوده‌اند.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.