در 6 ماهه اول امسال 589 تن کالا به ارزش 2 میلیون و 195 هزار و 26 دلار کالا از طریق گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.
داریوش دیودیده دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران در گچساران اظهار داشت: تنوع بخشی به صادرات از برنامه های دولت دوازدهم برای رونق اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی تصریح کرد: افزایش کالاهای صنعتی، ورود کالاهای حوزه کشاورزی و صنایع دستی به چرخه صادرات از برنامه های دولت برای تنوع بخشی به صادرات است.
دیودیده گفت:هم اکنون تنها چند کالای محدود در این استان صادر می شود که توسعه کالاهای صادراتی در حوزه های صنعتی، کشاورزی و صنایع دستی ضرورتی مهم برای فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد است.
وی افزود: عمده‌ترین کالاهای صادراتی این استان شامل عصاره زعفران، پودر و عصاره شیرین بیان، موکت و لوازم آرایشی و بهداشتی است.
دیودیده بیان کرد: این میزان کالا از طریق گمرک استان توسط شرکت‌های تولید کنند به کشورهای آلمان، سوئیس، عراق و افغانستان صادر می شود.
وی همچنین از تدوین سند توسعه صادرات کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: اجرای این سند در کارگروه توسعه صادرات استان تصویب شده است.
ارزش کالاهای صادراتی کهگیلویه و بویراحمد از سال 1360 تا نیمه نخست شهریور سال 1392 حدود 59 میلیون دلار بوده است.
در سال گذشته 74 اظهار نامه صادراتی به وزن یک هزار و 184 تن کالا به ارزش چهار میلیون و 270 هزار و 834 دلار کالا از طریق گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شد.
سال 1395 حدود چهار میلیون و 61 هزار و 766 دلار کالا از طریق گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شد که مهم‌ترین آنها شامل پودر و عصاره شیرین بیان، محصولات آرایشی، بهداشتی، موکت و سیمان بوده است.
کشورهای هدف صادرات محصولات کهگیلویه و بویراحمد نیز آلمان، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی، عراق و افغانستان بود.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.