فرید محبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از زمان تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکنون 31 هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده است.
وی گفت: در چهار دهه گذشته یکهزار و 900 میلیارد ریال از محل بانک‌های عامل و منابع اختصاصی برای توانمندسازی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد این استان هزینه شده است.
وی بیان کرد: در این مدت نزدیک به 2 هزار مددجو با از استفاده ظرفیت‌های بخش‌های خصوصی و دولتی کاریابی شدند که 2 میلیارد ریال برای کاریابی این افراد هزینه شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 55 هزار نفر از خانواده امداد این استان در چهار دهه اخیر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.
وی با اشاره به اهمیت بیمه‌ها در مقوله خودکفایی مددجویان کمیته امداد تصریح کرد: 12 هزار مددجوی کهگیلویه و بویراحمد با 120 میلیارد ریال اعتبار از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند.
محبی بیان کرد: سالیانه بیش از 32 هزار خانوار با جمعیتی معادل 80 هزار نفر از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) در این استان بهره مند می‌شوند.
9 درصد از جمعیت کل این استان زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند.
هشت هزار و 70 دانش آموز، 2 هزار و 200 دانشجو و 180 طلبه در طول سال از خدمات فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد استفاده می‌کنند.
18 هزار سالمند بالای 60 سال و یکهزار و 200 بیمار صعب‌العلاج زیر پوشش کمیته امداد این استان هستند.
75 درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، 23 درصد شهری و 2 درصد نیز عشایر است.
از ابتدای سال 1396 تاکنون 2 هزار و 902 طرح اشتغالزایی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد این استان و در شهرها و مناطق مختلف اجرا شده است.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.