به گزارش ایرنا، سرهنگ امیرعباس آسمند روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس در یاسوج اظهار داشت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در دهکده دفاع مقدس واقع در کنار پارک ساحلی شهر یاسوج در زمینی به مساحت 13 هزار مترمربع ساخته می شود.
وی افزود: قرار است سه میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یابد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان حدود 200 میلیارد ریال است.
سرهنگ آسمند عنوان کرد: عملیات اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد مهر امسال آغاز می شود.
وی ابراز داشت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نقش بسزایی در ترویج هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در استان دارد و با افتتاح آن می توان برنامه های متنوعی در حوزه دفاع مقدس اجرا کرد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: شعار هفته دفاع مقدس امسال «ما توانستیم» است و 300 برنامه در قالب 100 عنوان در طول این هفته در نقاط مختلف استان برگزار می شود.
سرهنگ آسمند اظهار داشت: سعی شده در برنامه های هفته دفاع مقدس امسال در کهگیلویه و بویراحمد تا حد امکان ابتکار، نوآوری و خلاقیت وجود داشته باشد.
وی افزود: مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس امسال در کهگیلویه و بویراحمد شامل رژه نیروهای مسلح در روز 31 شهریور، نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس، برگزاری رزمایش 20 هزار نفری، غبار روبی و عطرافشانی گلزار شهدا، سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران، تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدا، افتتاح یادمان شهدای گمنام شهرهای دهدشت، پاتاوه، مارگون و لنده، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، تجلیل از سربازان نمونه، شبیه سازی عملیات شکست حصر آبادان و برگزاری نشست های فرهنگی و اجتماعی در دستگاه های اجرایی با موضوع دفاع مقدس است.
سرهنگ آسمند تجلیل از همسران جانبازان، سخنرانی فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس قبل از خطبه های نماز جمعه، برگزاری همایش زن و دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه عکس، تصاویر و اسناد دوران دفاع مقدس، برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس و جشنواره رسانه و دفاع مقدس، میزگردهای رادیویی و تلویزیونی با حضور فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، مسابقه کتابخوانی، برگزاری کارگاه تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس، اجرای تئاتر صحنه ای و خیابانی، خاطره گویی فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در مدارس، دانشگاه ها و مساجد، رونمایی از چهار نمایشنامه و 2 جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس و نقد و بررسی چند کتاب منتشر شده با موضوع دفاع مقدس و انتخاب بهترین آنها را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس امسال در کهگیلویه و بویراحمد برشمرد.
31 شهریور تا 6 مهر هر سال به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 880 شهید، 317 آزاده و افزون بر 9 هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرد.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.