یعقوب دمساز روز سه شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا ،زمان آغاز احداث آبرسانی به منطقه دهدشت غربی را سال 91 ذکر کرد و اظهار داشت: این طرح هم اکنون 21 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 220 میلیارد ریال هزینه اجرایی این طرح شده است ،گفت: با انتخاب پیمانکار جدید روند اجرایی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
دمساز دلیل تعطیل شدن 2.5ساله عملیات اجرایی طرح ابرسانی دهدشت غربی را کمبود اعتبار ذکر کرد.
دمساز اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل این طرح را 2 هزار و 200 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: در کمیته برنامه ریزی سال جاری 80 میلیارد ریال اعتبار نیز از محل توازن منطقه ای تخصیص داده شد.
وی بیان کرد: با بهره برداری از این طرح بیش از پنج هزارو 500 هکتار از اراضی کشاورزی شمال، جنوب و جنوب غرب سوق، شرق، شمال تا جنوب روستای چنگلوا و اراضی روستای چهارمه آبیاری خواهد شد.
دمساز مشخصات فنی این طرح را سد انحرافی به طول 130 و ارتفاع 203 متر، پمپاژ به ظرفیت 2/5 مترمکعب در ثانیه ویک مخزن بتنی به حجم پنج هزار متر مکعب و دو مخزن به حجم 15 و 27 متر مکعب ذکر کرد.
رئیس اداره منابع آب عملیات اجرایی انجام شده در این طرح را احداث بیش از سه کیلومتر خط لوله اصلی ، احداث ایستگاه پمپاژ با پیشرفت فیزیکی 75 درصد، احداث سد انحرافی با پیشرفت 18درصد و احداث مخزن پنج هزار متر مکعبی ذکر کرد.
دمساز با اشاره به نیاز کهگیلویه به توسعه کشاورزی برای برون رفت از محرومیت و فقر درآمدی با توسعه کشت آبی، اظهار کرد: 18 هزار نفر با بهره برداری از این طرح عظیم انجام امرار معاش خواهد کرد.
شهرستان کهگیلویه با 123 هزار نفر جمعیت واقع در جنوب غربی کهگیلویه وبویراحمد دارای 50 هزار هکتار زمینهای کشاورزی است که بخش زیادی از زمین های زراعی آن به صورت دیم کشت می شود.
7531/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.